فرماندار آبدانان با اشاره به روند رو افزایش بستری بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان گفت: هم اکنون ۴۷ بیمار بدحال در بیمارستان آبدانان بستری هستند.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۰۹
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سیروس مرادحاصلی روز سه شنبه در نشست ستاد کرونای آبدانان اظهار داشت: حجم مبتلایان به بیماری کرونا طی ۲۴ روز گذشته از سال جدید با ۸۰ روز در سال ۹۹ برابر است و این امر هم باعث مشکل برای مراکز درمانی شده و هم نارضایتی مردم را در پی داشته است.

وی افزود: هم اکنون ۴۷ بیمار بدحال کرونایی در بیمارستان رسول اکرم (ص) آبدانان بستری هستند که این تعداد بیمار مساوی با چهار برابر ظرفیت اسمی این مرکز درمانی است.

فرماندار آبدانان یادآور شد: بخاطر جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی برای بیماران کرونایی با همکاری نهادهای مربوطه یک نقاهتگاه مناسب به استعداد ۵۰ تخت بستری و امکانات مورد نیاز در شهر آبدانان تجهیز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان نیز گفت: وضعیت مراکز درمانی این شهرستان شبیه دوران دفاع مقدس شده بطوریکه آمبولانس ها و دیگر خودروهای عادی پشت سرهم بیماران بدحال کرونایی با مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل می کنند.

سامان رشیدی افزود: بخاطر رسیدگی اورژانسی به بیماران و جلوگیری از فوت آنان تاکنون ظرفیت تخت های بستری در شهرستان را به ۳۱ تخت رسانده و ۹۰ درصد ظرفیت بیمارستان را به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده که هم اکنون هیچ تخت خالی برای پذیرش بیماران وجود ندارد.

وی تنها راه مصون ماندن از آسیب کرونا را همچنان استفاده از ماسک ، حفظ فاصله و شست و شوی دست ها دانست و اضافه کرد: قدرت انتشار ویروس جهش یافته به حدی است که یک نفر بیمار کرونایی قادر است در کوتاه ترین زمان ممکن ۵۰ نفر را به ویروس کشنده کرونا مبتلا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آبدانان از خستگی و بیماری کارکنان و خانواده های آنها به کرونا خبر داد و یادآور شد: تاکنون ۵۰ درصد پرسنل بهداشتی درمانی واکسن کرونا را دریافت کرده و تا هفته های آینده مابقی نیز موفق به دریافت این واکسن خواهند شد.

گفتنی است تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر از مردم آبدانان به بیماری ویروس کرونا مبتلا و ۵۷ نفر آنان نیز فوت شده اند.

آبدانان با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۷۱ کیلومتری حنوب شرق ایلام قرار دارد.

ارسال نظرات