خبرهای داغ:
تشکیل مجمع قاریان و حافظان در تمام شهرستان‌ها، دعوت از جامعه قرآنی برای برگزاری محافل محله‌ای قرآن از عناوین برنامه‌های اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان به مناسبت ماه رمضان است.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۱۵
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۷

حجت‌الاسلام علی فدیعمی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان درباره برنامه‌های ماه مبارک رمضان گفت: برخی از برنامه‌ها از سوی دارالقرآن مرکز اعلام شده و شیوه‌نامه‌های آنها نیز ارسال شده است. این برنامه‌ها شامل تبلیغ و ترویج گفتمان قرآنی از طریق شیوه‌های اصیل و سنتی، پویش همگانی حفظ، ترجمه و تفسیر آسان قرآن، موشن‌گرافی‌های موضوعی، پویش رسانه‌ای و ملی عملیات یکپارچه‌ رمضان، تبلیغات محیطی و شهری با مشارکت شهرداری و هیئت مجازی در دو بخش روخوانی و تدبر هستند.

وی اظهار کرد: استان‌ها هر کدام متناسب با توان خود می‌توانند این برنامه‌ها یا برخی از آنها را اجرا کنند. برنامه‌های خاص ما در سطح استان نیز شامل برگزاری دوره آموزش تبلیغ قرآن برای مبلغان به ویژه روحانیون محله محور، معرفی فعالان صفحات مجازی در عرصه تبلیغ قرآنی جهت رقابت و انتخاب ده نفر برتر و تشکیل جلسات ستادی با فرمانداری و شهرداری به عنوان ستاد فصل بندگی است.

فدیعمی ادامه داد: تشکیل مجمع قاریان و حافظان قرآن کریم در هر شهرستان در ماه رمضان انجام می‌شود و شهرهایی که چنین مجمعی ندارند در ماه رمضان پیش رو این مجمع را تشکیل می‌دهند. تشکیل مجمع خیرین قرآنی دیگر برنامه ما در این ماه است. همچنین از جامعه قرآنی جهت انجام فعالیت‌های قرآنی محدود مثل محافل محله‌ای دعوت می‌شود. به این معنا که جامعه قرآنی خود کنش گر و مجری محافل باشد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: محافل شاخص در هر شهرستان برگزار خواهد شد، به عبارتی هر شهرستان یک برنامه جزء خوانی حتی به صورت محدود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد کرد. این برنامه می‌تواند مجازی باشد. تلاوت آنلاین قاریان، تفسیر مجازی قرآن، تأمین و توزیع مصحف برای جلسات قرآنی و مساجد نیز در ماه رمضان مد نظر است.

وی گفت: همچنین بنا است هر شهرستان نوجوانان مستعد خود را در حوزه قرائت و ابتهال معرفی کند تا این نوجوانان در برنامه‌ای جشنواره مانند شرکت کنند. این برنامه به منظور شناسایی نوجوانان نخبه برای برنامه‌های بعدی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در ارتباط با برنامه رصد و پایش جلسات خانگی قرآن که از سال گذشته آغاز شد، گفت: جلسات خانگی شاخص در هر شهرستان شناسایی و اطلاعات آنها جمع آوری شده است و اگر شرایط مناسبی فراهم شود، برنامه‌هایی چون گردهمایی برای توجیه و آموزش مدیران جلسات قرآن در نظر گرفته شده است.

فدیعمی در ارتباط با طرح استعدادهای قرآنی (ویژه نوجوانان نخبه در تلاوت) نیز گفت: ۱۱ نفر از نوجوانان خوزستانی در این طرح به مرحله تطبیق رسیدند که یک نفر از آنها انصراف داد و آزمون تطبیق ۱۰ نفر طی دو هفته گذشته در دارالقرآن برگزار شد و فایل تصویری آنها برای تهران جهت داوری و اعلام نتایج ارسال شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها