سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۹۸۰ هزار نفر در اردبیل سهام عدالت دارند که تعداد ۴۷۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کرده و مدیریت سهام را خودشان بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۳۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰

۹۸۰ هزار اردبیــــلی ســـهام عدالت دارند

طاهر پورعلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۹۸۰ هزار نفر سهام عدالت دارند که تعداد ۴۷۰ هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کرده و مدیریت سهام را خودشان بر عهده دارند که با مراجعه به کارگزاری‌ها و سامانه‌های کارگزاری و بورس، می‌توانند اقدام به خرید و فروش سهام خود نمایند.

وی افزود: حدود ۵۱۱ هزار نفر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کرده و در پی آن مدیریت سهام خود را در اختیار یک شرکت حقوقی تحت عنوان «شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان اردبیل» قرار داده‌اند که این شرکت به نیابتا از دارندگان سهام فعالیت خواهد کرد.

سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: ارزش سهام عدالت استان اردبیل ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: آخرین مهلت ثبت نام واجدین شرایط برای شرکت در انتخابات هیات مدیره شرکت سهام عدالت استان ۲۸ فروردین ماه سال‌جاری است و این افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه «ستان» به نشانی اینترنتی www.setan.seo.ir نسبت به تکمیل مشخصات و بارگذاری مدارک لازم اقدام نموده و ثبت نام کنند.

پورعلی بیان داشت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب نمودند و یا افرادی که حداقل سهم مورد نیاز که توسط شرکت سپرده گذاری بورس اعلام شده را خریداری کرده باشند، می‌توانند در این رویداد بزرگ اقتصادی استان شرکت کنند و افراد با مطالعه درباره سوابق تحصیلی و اجرایی شرکت‌کنندگان در این انتخابات که لیست کامل اسامی آنها قبل از انتخابات در سامانه سجام بارگذاری خواهد شد، می‌توانند با انتخاب افراد اصلح در سرنوشت پیشرفت اقتصادی استان موثر باشند و نیز آینده سرمایه‌گذاری‌های خود را در یک مسیر رو به رشد و توسعه‌ای قرار دهند.

وی تصریح کرد: چنانچه رأی‌دهندگان در انتخاب افراد اصلح، خبره و متخصص دقت لازم را داشته باشند، از مزایا و سودهای آینده حاصل از مدیریت آنان بهره‌مند خواهند شد و به عبارتی دیگر به صورت غیرمستقیم نقش اساسی در مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان خواهند داشت.

سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل تشریح کرد: ثبت‌نام در سامانه سجام یکی از شروط اولیه برای شرکت در انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان بوده که در حال حاضر بیش از ۶۲ درصد از سهامداران سهام عدالت استان اردبیل که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، در سامانه سجام ثبت‌نام کرده‌اند و با توجه به اینکه با این تعداد افراد ثبت نامی، شرط برگزاری انتخابات مجمع تامین می‌گردد، مشکلی از بابت برگزاری مجمع وجود ندارد.

وی درباره شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت اظهار کرد: اولین شرطی که وجود دارد داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی از یکی از مراکز آموزش عالی است که همراه با سوابق اجرایی موثری در این زمینه باشد.

پورعلی ادامه داد: ثبت نام متقاضیان به صورت حضوری از طریق مراجعه به اداراه کل امور اقتصادی استان و به صورت غیرحضوری در سامانه «ستان» صورت می‌گیرد و پس از احراز هویت، اصالت و توانایی مدیریت معاملات مالی و بورسی کاندیداها، اسامی آنها از طریق سامانه سجام در اختیار سهامداران قرار گرفته و زمان مشخصی برای رأی‌گیری مجازی اعلام می‌شود.

وی گفت: زمان انتخابات از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم خواهد رسید و انتخابات نیز از طریق سامانه «دیما» برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار