حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: باید از لحظات نورانی این ماه نهایت استفاده را برده و سبک زندگی خود را بر مبنای زندگی اسلامی قرآنی قرار دهیم.
کد خبر: ۹۳۳۳۸۶۶
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام ابوالقاسم قربانی ضمن تبریک فرارسیدن ماه مهمانی خدا، گفت: ماه رمضان، ماه دعا و قرآن است. ماهی که لیله القدر در آن می باشد، از بهترین ماه های خداوند است.

وی بیان کرد: چرا رمضان را شهرالله می گویند؟ چون این ماه شامل برکات، رحمت و کرامت بسیار زیاد خداوند بر بندگان می باشد و تنها ماهی است که نامش در قرآن آمده است. «شهر رمضان الذی انزل فیه القرآن هدی للناس و بینات من الهدی و الفرقان». دلیل دیگری که ماه رمضان شهرالله می باشد طبق حدیثی از امام باقر (علیه السلام) :«رمضان اسمَ مِن اسماءِ الله» این است که رمضان یکی از اسم های خداوند متعال می باشد.

وی هم چنین افزود: ماه رمضان ماه بهار قرآن است زیرا پیامبر صلّی الله علیه و آله فرمودند؛ هر کس در این ماه یک آیه از قرآن را تلاوت کند ثواب آن برابر است با ختم کل قرآن در ماه های دیگر، فلذا بایستی این فرصت الهی را غنیمت بشماریم و از برکات این ماه مبارک بهره مند شویم.

قربانی خاطر نشان کرد: باید از لحظات نورانی این ماه نهایت استفاده را برده و سبک زندگی خود را بر مبنای زندگی اسلامی قرآنی قرار دهیم. منظور از سبک زندگی، شیوه هایی از زندگی است که انسان با تکیه بر نظام ارزشی و مبانی اعتقادی در زندگی فردی و اجتماعی برای ارتباط با محیط و جامعه ، پاسخ به خواسته ها و تامین نیازهایش به کار می گیرد. هم چنین سبک زندگی اسلامی نوع و شیوه زندگی است که براساس نسخه های دین مبین اسلام طراحی و پیاده می شود.

وی در پایان بیان کرد:  یک روزه دار واقعی علاوه بر اینکه از خوردن و آشامیدن پرهیز می کند باید از گناه و غیبت نیز بر حذر باشد، زیرا غیبت کردن موجب بطلان روزه و عبادت می گردد. وآنچه انسان روزه دار را به درگاه الهی مقرب تر میکند و باعث جلب نعمت ها و برکات این ماه می شود رسیدن به فلسفه واقعی این عمل عبادی می باشد که عبارت باشد از تقوای الهی و اجتناب از محرمات الهی.

ارسال نظرات