زاهدان- برنامه توسعه پرورش شتر در استان با هویت دارن نمودن این دام شروع شده وتاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر شتر پلاک کوبی شده اند.
کد خبر: ۹۳۳۳۹۷۴
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: استان به تنهایی نیمی از شتر کشور را در خود جای داده است سرمایه عظیمی که نگاه‌ها در سال‌های اخیر بدان دوخته شده است.

غلام رضا سرگزی افزود: شتر حیوانی است قانع به کم آبی و حتی علوفه با کیفیت پایین با بیشترین بازدهی و همین امر سبب می‌شود با وجود خشکسالی‌ها و فقر مراتع، توسعه پرورش شتر شتاب بیشتری پیداکند.

وی اذعان داشت: برنامه توسعه پرورش شتر در استان با هویت دارن نمودن این دام شروع شده و تاکنون بیش از ۶۴ هزار نفر شتر پلاک کوبی شده اند.

سرگزی بیشترین شتر موجود در استان را شتر نژاد بلوچی که یک نژاد شتر شیری و گوشتی است معرفی کرد و گفت: پرورش شتر در استان به شیوه سنتی است.

معاون سازمان جهادکشاورزی اذعان داشت: برای صنعتی کردن پرورش شتر و توسعه آن با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام تفاهم نامه منعقد وبزودی اولین مرکز شتر شیری به استعداد ٣ هزار نفر شتر در شهرستان زاهدان راه اندازی خواهد شد ودر برنامه داریم در شهرستان دلگان نیز این طرح را اجرایی کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون در راستای تشویق شترداران و توسعه پرورش شتر در مناطق مستعد پرورش ۴۴ واحد جایگاه بهداشتی شتر در سطح استان ساخته شده است.

سرگزی وجود ٧۵ هزار نفر شتر را یک فرصت طلایی برای توسعه شتر داری در سیستان وبلوچستان ذکر و افزود:بمنظور افزایش جمعیت شتر و توسعه پرورش شتر، واردات شتر پرتولید را تسهیل نموده ایم.

وی تصریح کرد: سند توسعه پرورش شتر بمنظور حرکت به سمت شترداری نوین در استان برای ارتقای تولید شیر و گوشت شتر و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در یک دوره پنج ساله تدوین و در حال اجراست.
ارسال نظرات