خبرهای داغ:

بازدید استاندار از روند ساخت موزه دفاع مقدس در اهواز

قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بازدید کرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۰۸۱
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵

به گزارش بسیج از خوزستان ، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان، روز گذشته ۲۴ فروردین با جمعی از مسئولان استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی خوزستان از روند ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در استان بازدید کرد.

سلیمانی در این بازدید میدانی بر ضرورت تکمیل این پروژه تأکید کرد و گفت: موزه دفاع مقدس خوزستان باید سرآمد و گل سرسبد موزه‌های کشور باشد، چراکه قدم به قدم خاک و جغرافیای این استان بوی ایثار، جهاد و شهادت می‌دهد.

وی در ادامه بازدید ضمن درخواست از همه دستگاه‌ها و مدیران ارشد استان جهت مشارکت جدی برای اتمام این طرح ارزشی و معنوی گفت: تمام این منصب‌ها و جایگاه‌هایی که ما داریم و تمام اقتدار و امنیت امروز کشور مرهون برهه تاریخی و افتخار آمیز دفاع مقدس است و خوزستان به عنوان میزبان و پایتخت دفاع مقدس باید آیینه تمام نمای ترویج این فرهنگ غنی باشد و این مراکز و موزه ها هستند که می‌توانند شناسنامه و معرف این همه گذشت و ایثار نسل سرافراز جنگ تحمیلی باشند.

در ادامه این بازدید‏، استاندار خوزستان در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در سالن جلسات ساختمان کارگاهی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان برگزار شد گفت:‌ تصمیمات مناسبی گرفته شده و قرار است با همکاری مجموعه نیروهای مسلح، بخش خصوصی، سازمان برنامه و بودجه کشور و اعتبارات استانی و شهرداری، حرکتی جهادی انجام دهیم و موزه را به چند فاز تقسیم کرده تا هر سال یک فاز آن تکمیل شود و امیدوارم حداقل تا پایان امسال شاهد اتمام فاز یک آن باشیم.

گفتنی است، مرکز فرهنگی و باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به مساحت ۱۰ هکتار در پارک شهروند اهواز در حال ساخت است و تاکنون فاز اول آن بیش از ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار