در اوج‌گیری دوباره کرونا تعداد مبتلایان به این ویروس در سنین پایین افزایش یافته و در حال حاضر ۱۴ کودک زیر ۱۴ سال و یک زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان حکیم نیشابور بستری هستند.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۳۰
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ دکتر قاسم مشار موحد در نشست خبری افزود: ویروس کرونای انگلیسی اطفال زیر یک سال را هم درگیر کرده است اما تاکنون داروهای ضد ویروس بسیار مصرف کرده و نتیجه خوبی نیز گرفته‌ایم و امکان تجویز آنتی ویروس ها به صورت سرپایی با دستور وزارت بهداشت وجود دارد با این حال بیمه ای برای این نوع داروها در شهرستان نیشابور وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ۱۴ روز ابتدایی نوروز امسال سه هزار نفر خدمات سرپایی پزشکی دریافت کردند و در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستان ۲۲ بهمن این شهر که به بیماران کرونایی اختصاص دارد پرشده و در ساختمان معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی نیشابور هم ۷۰ تخت برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد کادر درمانی نیشابور واکسینه شده اند و پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده و هفته پس از آن شاهد اوج شیوع کرونا در نیشابور باشیم. 

وی افزود: نیشابور از ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته و تعداد بیماران کرونایی بستری شده روند افزایشی پیدا کرده است به طوری که در اسفندماه پارسال میانگین مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت حدود ۱۸۰ نفر بود که از این میان ۱۰۰ نفر مورد آزمایش کرونا قرار گرفتند و نتیجه ۲۰ درصد آنها مثبت اعلام شد اما این آمار در ۲۵ روز فروردین امسال افزایش فزاینده ای داشته به طوری که میانگین مراجعان به ۴۲۰ نفر رسیده و از این تعداد نتیجه ۴۰ درصد آزمایش‌ها مثبت بوده که نشان‌دهنده آن است قدرت انتقال کرونای انگلیسی چهار برابر نوع چینی آن است.

مشارموحد ادامه داد: ویروس کرونای انگلیسی علائم شدیدتری ایجاد کرده و کشنده‌تر است و گروه سنی اطفال را هم درگیر می‌کند.
وی گفت: طبق تفاهمنامه وزارت بهداشت و سازمان بسیج طرح بیماریابی از در منزل در نیشابور آغاز شده است.

مرکز شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها