معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: وضعیت استان در ۲۵روز گذشته سال جاری نسبت به سال ۹۹ بسیار بدتر شده و تنها راه مهار آن تعامل مردم با مسئولان اجرایی و متولیان و تلاش مضاعف مدیران است.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۴۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، معروف بسطامی در نشست قرارگاه اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و ستاد استانی کرونا در آبدانان، اجرای جدی کنترل ورود و خروج خودروها در مبادی شهرهای قرمز، منع تردد شبانه و کاهش سقف کارمندان سازمان های اداری در محل کار را یک اقدام موثر دانست و افزود: صیانت از سلامت مردم و تلاش برای حفظ جان آنان مهمترین دغدغه و دستور کار مدیریت ارشد استان است که با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و فرمانداران و دیگر مدیران دولتی نیز باید با استفاده از همه ظرفیت شهرستان های خود، مشکلات مردم را مرتفع کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سلیمانی استان ایلام با تاکید بر توسعه طرح بیماریابی و قرنطینه منظم مبتلایان کرونا، اضافه کرد: باید تلاش شود به منظور نظارت کامل بر روند مهار بیماری‌ در استان، ضمن کوتاه تر شدن مدت اعلام نتیجه تست کرونا به افراد، با کسانیکه به هر طریق با عدم اجرای پروتکل های بهداشتی و حضور در بین مردم باعث توسعه این بیماری در سطح استان می شوند از طریق شعبه مخصوص جرایم کرونایی در دستگاه قضایی استان به شدت برخورد شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با تاکید بر نصب و اجرایی کردن سامانه ماسک در همه ادارات دولتی، پایش بیماران کرونایی و بکارگیری معتمدان و ریش سفیدان محلی، یادآورشد: با توجه به تکمیل ظرفیت مراکز درمانی و عدم امکان پذیرش بیماران جدید و روند رو به رشد مبتلایان در شهرستان های حوزه جنوب، لازم است که در اسرع وقت با مساعدت سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی استان و حمایت فرمانداران، نقاهتگاه مناسب با تجهیزات مورد نیاز در شهرستان های آبدانان، دهلران، دره شهر و بدره هر چه زودتر راه اندازی شود.

بسطامی از نقش اصحاب رسانه در کاهش آسیب های کرونا قدردانی کرد و تعامل و هم افزایی مدیران، جذب مشارکت تشکل های مردم نهاد، فضاسازی بصری در سطح شهرهای کرونایی، امیدآفرینی در بین مردم، تلاش برای پوشش بیمه ای داروهای کمیاب کرونا، تلاش برای رفع مشکلات معیشتی قشرهای کم توان، صداقت در بیان مشکلات موجود، حضور میدانی مدیران اجرایی و نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد کرونا را مورد تاکید قرار داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با ارائه گزارشی از وضعیت کرونا در استان گفت: به علت ساده انگاری کرونا و کاهش سطح رعایت موازین پیشگیرانه توسط مردم، استان ایلام اولین استانی بود که وارد موج چهارم کرونا شد واز نظر ابتلا نسبت به جمعیت در رتبه چهارم استان های کشور قرار گرفت.

دکتر جمیل صادقی فر وضعیت شهرستان آبدانان را بسیار خطرناک و نامناسب در سطح استان اعلام کرد و افزود: تلاش خواهیم کرد با تقویت پرسنل درمانی، تجهیزات و امکانات تشخیصی، ایجاد فضاهای جدید، تخصیص اعتبارات، تکمیل مراکز درمانی، تهیه کپسول اکسیژن و افزایش داروهای مورد نیاز ،ضمن مهار و مدیریت کرونا در روزهای آینده وضعیت این شهرستان را بهبود ببخشیم.

وی با تبیبن نقش تجمعات مردمی در توسعه ویروس کرونا، پیشنهاد کرد: براساس مصوبه استانی ستاد کرونا مراسم عروسی و نامزدی در سطح شهرستان به مدت ۱۰ روز ممنوع اعلام شود.

فرماندار آبدانان نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مبارزه با فراگیرشدن کرونا گفت: کمبود فضاهای درمانی و اداری، خستگی پرسنل پزشکی و پرستاری، کمبود امکانات و تخت های بیمارستانی و داروهای ویژه کرونا، مهمترین مشکلات کنونی شهرستان آبدانان است که باید بصورت جدی مورد برسی قرار گیرد.

سیروس مرادحاصلی وضعیت حاکم بر شهرستان آبدانان را بسیار خطرناک و بی سابقه عنوان کرد و افزود: آمار مبتلایان کرونا در ۲۵ روز گذشته سال جدید نسبت به سال گذشته تا پنج برابر افزایش یافته است بطوریکه در حال حاضر هیچگونه فضایی برای پذیرش بیماران جدید در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش بسیج، این نشست با حضور فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت و درمان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان های دره شهر، دهلران و آبدانان برگزار شد.

ارسال نظرات