خبرهای داغ:
آیت اله عابدینی گفت: شعار سال، حتماً مد نظر هنرمندان قرار بگیرد تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به جوانان و هنرمندان برای تحقق شعار سال دلگرم‌تر شوند.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۷۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌اله عبدالکریم عابدینی در دیدار رئیس و جمعی از مدیران و هنرمندان حوزه هنری استان قزوین، با قدردانی از کارهای هنری این نهاد انقلابی و هنرمندان استان، اظهار کرد: بزرگ‌ترین منشأ هنر در عالم، خدای متعال است و همه کارهای هنری به خداوند باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بزرگ‌ترین هنر آفرینش است، تصریح کرد: قرآن کتابی است که هر چه بیشتر عقل، منطق و فکر بشری بر روی آن متمرکز می‌شود، جلوه‌های زیبای آن را پیدا می‌کند و مفاهیم و تفسیر آن، پایان‌ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند انسان را بر مبنای هنر خلق کرده است، بیان کرد: تمام وجود انسان با هنر منطبق شده است. فطرت، روح، جسم، ساختار باطنی و ظاهری انسان با هنر همراه شده است.

امام جمعه قزوین بر ضرورت شناسایی فرصت‌های هنری و شناسایی هنرمندان تأکید کرد و اظهار داشت: شناسایی فرصت‌های هنری و شناسایی و کشف هنرمندان بسیار ارزشمند است که حوزه هنری قزوین در این عرصه ورود خوب و ارزشمندی دارد.

وی اضافه کرد: شعار سال، حتماً مد نظر هنرمندان قرار بگیرد تا رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نسبت به جوانان و هنرمندان برای تحقق شعار سال دلگرم‌تر شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: امروز لازم است به سراغ کودکان و زنانی برویم که با تلاش و پشتکار سعی می‌کنند تا معیشت خانواده‌ای را تأمین کنند که آن ها هنرمندان گمنام هستند و اگر این کار را انجام دهیم به سرمایه‌های خوبی دست می‌یابیم.

آیت‌اله عابدینی عنوان کرد: مستعدان هنری را در همه زمینه‌ها کشف کنیم و زمینه رشد و بالندگی آنها را فراهم آوریم. مهمترین ویژگی هنر این است که فراگیری دارد و یک اثر هنری خیلی وقت‌ها احتیاج به ترجمه ندارد و خودش تا اعماق فهم و درک آدمی راهش را می‌یابد.

محمدرضا امامقلی رییس حوزه هنری استان قزوین نیز در این دیدار گفت: استان قزوین در حوزه هنر استعداد و ظرفیت های نهان فراوانی دارد و می بایست ظرفیت ها شناسایی شوند و در مسیر انقلاب اسلامی و مبانی آن بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: شناسایی استعدادها در مدت سه ماه اخیر موجب شده است که بخشی از کارهای فاخر در حوزه هنری قزوین توسط دهه هشتادی هایی انجام گیرد که تا به امروز دیده نشده بودند.

وی به منشور کاری هنرمندان اشاره کرد و افزود: نقشه راه برای هنرمندان ترسیم شده است و آن همان پیام معروف امام (ره) که فرمودند؛ تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی (ص)، اسلام ائمه هدی (ع) اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم‌آور محرومیت‌ها باشد." است.

وی اظهار داشت: هنر انقلابی کارآمد است و تلاش ما این است که دراین راه با قدرت کامل حرکت کنیم تا بتوانیم مسیر کمال را برای خود و جامعه روشن سازیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها