خبرهای داغ:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین

محدودیت های کرونایی استان یک هفته دیگر با اعمال سخت گیری بیشتر تمدید شد

حبیبی گفت: با توجه به شرایط کرونایی حاد استان، محدودیت ها با جدیت و سختگیری بیشتر برای هفته آینده نیز تمدید می شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۷۲
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین جلسه قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونا استان قزوین به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار شد.

حبیبی در این جلسه با اشاره به شرایط بسیار نگران کننده کرونایی در تمام دنیا بیان کرد: طبعا کشور ما و استان قزوین نیز از این شرایط مستثنی نبوده و مباحث مطرح شده در جلسات مقابله با کرونا برای پیدا کردن راه حل و راهکار مناسب است تا بتوانیم این شرایط را کنترل و مهار نماییم.

وی گفت: نکته مهم این است که متاسفانه ترس از بیماری در بین مردم از بین رفته و مردم برای خرید روزانه متاسفانه حاضرند در صف های طولانی بایستند و این امر بی تدبیری خود مردم در امر مراقب و پیشگیری از بیماری است چرا که تمام دستگاه ها در راستای پیشگیری از کرونا تلاش می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار کرد: زنجیره انتقال را فقط مردم می توانند قطع کنند و راه آن مراقبت بهداشتی و رعایت دستورالعمل هاست و چرا که در این راستا آگاهی سازی از سوی رسانه ها و دستگاه های متولی باجدیت در حال اجراست.

حبیبی عنوان کرد: تا دو هفته گذشته است ۹ درصد مراجعین مثبت بود اما امروز ۵۰ درصد مراجعین تست مثبت هستند. لذا همراهی مردم در این راستا بسیار مهم است.

وی افزود: دیروز رکورد بیشترین آمار بستری طی ۱۴ ماه گذشته شکسته شد و پلن نهایی ۸۰۰ تخت بیمارستانی تکمیل شده است. در شهرستان ها باید طرح محله بندی رعایت شود چرا که نتیجه خوبی طی دوره قبل داشته و این برنامه باید از طریق مدیری که اشراف کامل داشته باشد انجام شود. لذا فرمانداران شهرستان ها به ویژه قزوین و تاکستان برای این امر اقدام کرده و روسای محلات نیز به طور کامل همکاری نمایند.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا استان قزوین تصریح کرد: محدودیت ها با جدیت بیشتر برای هفته آینده نیز تمدید می شود. این در حالی است که بیش از نود درصد از گروههای ۲,۳,۴ و بازار همکاری لازم را با ستاد پیشگیری از کرونا استان داشتند.

حبیبی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت های کرونایی مشاغل، شیفت بندی شوند تا از تجمع و شلوغی محیط های عمومی جلوگیری شود تا هفته آینده با محدودیت های سخت تر، بتوانیم سریع تر از شرایط کرونایی سخت، خارج شویم. در خصوص میزان فعالیت گروه یک، مصوبات خاصی پیشنهاد شده که پس از بررسی اجرا می شود.

وی اضافه کرد: کنترل اتوبوس ها و شبکه حمل و نقل عمومی با ورود جدی فرمانداری ها و پلیس راهور رصد شود. هم در بحث مراعات بازار و هم در بحث کنترل ترددها، میزان جرایم چهار تا پنج برابر افزایش یافته و طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۴۰۰ مورد جریمه ۲۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی در این زمینه وجود دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار