در پی شهادت دوتن از محیط بانان زنجانی،گروه علوم زیست دانشگاه زنجان اقدام به صدور بیانیه ای در خصوص رسیدگی به پرونده این اقدام ناجوانمردانه نمودند.
کد خبر: ۹۳۳۴۱۹۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛در پی شهادت دوتن از محیط بانان زنجانی، گروه علوم زیست دانشگاه زنجان اقدام به صدور بیانیه‌ای در خصوص رسیدگی به پرونده این اقدام ناجوانمردانه نمودند.

بسمه تعالی


وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران، آیه ۱۶۹).

هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می-شوند.

بار دیگر خبر اندوهناک شهادت دو تن از محیط بانان عزیز کشور، دل و دیده‌ی تمام ایرانیان را مجروح و گریان کرد.

محیط بانان این مرز و بوم، که با همتی بلند و دستی کمابیش تهی برای حفظ حریم‌های محیط زیستی کشور می‌کوشند، گاه چنین ناجوانمردانه به خاک و خون کشیده می‌شوند و این مایه‌ی تاسف و بلکه شرم است. گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان شهادت این عزیزان را به خانواده‌های داغدار ایشان و نیز کارمندان خدوم ادارات محیط زیست و تمامی دوستداران محیط زیست تسلیت عرض می‌کند.

از تمام مراجع انتظامی و قضایی انتظار داریم با جدیت تمام و بدون هیچ تعلل و درنگی رسیدگی به این رخداد غم‌انگیز و بررسی دلیل وقوع آن را وجهه‌ی همت خود قرار داده و نتیجه را به اطلاع مردم برسانند. هم‌چنین از مراجع ذیربط در قدم نخست درخواست می‌کنیم با اصلاح برخی قوانین شکار و محیط بانی (از جمله در مساله‌ی بکارگیری اسلحه از سوی محیط‌بانان)، تامین نیروی انسانی کافی و متناسب با وسعت پهنه¬ی مناطق حفاظت‌شده، تجهیز یگان‌های محیط زیست با ابزار مدرن و ضروری و نیز افزایش حقوق و مزایا و امکانات رفاهی محیط‌بانان، امکان تکرار حوادث مشابه را کاهش دهند.


درخواست دوم این گروه بررسی کارآمدی مدیریت‌های سازمان محیط زیست در بخش‌های مختلف (از مقام ارشد سازمان محیط زیست تا بخش‌های محیط بانی) با شاخص‌های علمی و به‌روز است تا خطا‌های انسانی در اجرای مقررات محیط زیستی کاهش پیدا کند و محیط زیست ایران روند بهبود در پیش روی داشته باشد. هم‌چنین خواهشمند است اجرای الزام‌های محیط زیستی از طرف مجریان و مسئولان و مدیران با جدیت بیش‌تری انجام گیرد تا ارتکاب جرم‌های محیط زیستی در جامعه‌ی ایران برای هیچ مقام و رده‌ی مسئولیتی قابل انجام نباشد تا گستاخی در ارتکاب جرم‌های محیط زیستی نیز کاهش یابد. به امید روزی که شاهد چنین رخداد‌های تأسف‌بار و غم‌انگیزی نباشیم؛
 
ومن الله التوفیق

گروه علوم محیط زیست دانشگاه زنجان
ارسال نظرات