خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

ماه رمضان بزرگ‌ترین ماه‌ها و فرصت‌ها برای اصلاح نفس و سلامت

همدان-مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان گفت: ماه رمضان بزرگ‌ترین ماه‌ها و فرصت‌ها و غنیمت برای اصلاح نفس و سلامت روحی و معنوی و حتی جسمی انسان‌ها است.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۱۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

ماه رمضان بزرگ‌ترین ماه‌ها و فرصت‌ها برای اصلاح نفس و سلامتبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمود قربانی در ویژه برنامه افتتاحیه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در تیپ انصارالحسین(ع) همدان با گرامیداشت حلول ماه مبارک اظهار داشت: در آیات و روایات، این ماه، بزرگ‌ترین ماه و بزرگ‌ترین فرصت‌ها است.

وی گفت: مطابق با خطبه شعبانیه پیامبر اکرم(ص) خداوند از شب اول ماه مبارک شیاطین را در غل و زنجیر می‌کند و درهای رحمت و میهمانی خود را بر روی همه بندگان باز می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان اظهار داشت: این ماه بزرگ‌ترین ماه‌ها و بزرگ‌ترین فرصت و غنیمت برای اصلاح نفس و سلامت روحی و معنوی و حتی جسمی انسان‌ها است.

وی قرآن کریم و انس با آن در این ماه را از مهمترین کارها و لوازم بهره‌مندی از ماه مبارک رمضان دانست و بیان داشت: ماه رمضان ماه انس با قرآن و نزدیکی با کلام وحی است.

قربانی گفت: هر قدر انسان در این ماه مبارک خود را به خدا و کتاب خدا و معارف الهی نزدیک کند بهره‌مندی او از رحمات و برکات این ماه بیشتر خواهد بود.

وی گفت: یکی از فلسفه‌های مهم روزه‌داری در این ماه یادآوری فقرا و نیازمندان جامعه است و نباید در این ماه از این موضوع غفلت کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در تیپ انصارالحسین(ع) همدان ادامه داد: یکی دیگر از لوازم مهم روزه‌داری و قبول طاعات و بهره‌مندی از این ماه مبارک دقت در مال و خوراک است و مؤمنین باید در رعایت بیت المال و حلال بودن خوراک خود نهایت دقت و رعایت را به عمل آورند تا مشمول برکات این ماه باشند.

وی روزه‌داری را شامل همه اعضا و جوارح دانست و خاطرنشان کرد: روزه داشتن دهان به تنهایی کافی نیست بلکه همه جوارح و اعضا را باید در خدمت الهی و به دور از گناه قرار داد.

قربانی همچنین با تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال گفت: امسال با توجه به شرایط موجود کرونایی حاکم بر کشور و استان برنامه‌های ماه مبارک به صورت غیرحضوری و غیر تجمعی برگزار می‌شود.

وی افزود: مسابقات قرآن و جزءخوانی غیرحضوری، کلاس‌های اخلاق و نشریات مجازی و کلاس‌های طرح صادقین با مشارکت محدود و به صورت رده‌ای از جمله برنامه‌هایی است که در ماه مبارک امسال برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات