رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام آذربایجان‌شرقی:

افزایش ۱۲۸ درصدی پرداخت زکات در آذربایجان‌شرقی

تبریز- رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌شرقی از افزایش ۱۲۸ درصدی پرداخت زکات در این استان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۳۴
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قاسم محمدزاده در حاشیه همایش مبلغین زکات شهرستان هریس گفت: در استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ بالغ بر۸۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در مجموع زکات مستحبی، واجب ، فقره و کفارات جمع آوری شد که این رقم در سال ۹۸ نزدیک ۳۶ میلیارد تومان بود .

وی افزود: پیش بینی می‌شود برای سال ۱۴۰۰ بالغ بر۲۰۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری کنیم که این مبلغ در سفره محرومین و برای عمران و آبادانی روستاها هزینه شود.

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به اینکه تمامی زکات جمع‌آوری شده از روستاها در همان روستا هزینه می شود از روستایی به روستای دیگر منتقل نمی شود، خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده در راستای تامین جهیزیه، مسکن مددجویی، درمان، تحصیل، پروژه های عام المنفعه و مساجد در روستاها هزینه می‌شود .

وی با بیان اینکه باید فرهنگ پرداخت زکات را در جامعه نهادینه کنیم، تاکید کرد: کشاورزان با همتی دو چندان، نهضت احیا و ترویج زکات را بیش از گذشته نهادینه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار