سرهنگ براتعلی گفت: تشکیل محله‌های اسلامی در دستور کار بسیج است و بسیج می‌تواند اهداف موردنظر در قرارگاه را با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها محقق کند
کد خبر: ۹۳۳۴۲۴۴
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار عیرضا براتعلی معاون اجتماعی سپاه روح الله امروز در کارگروه اجتماعی استان در اراک گفت: پنج مرحله ای که نظام اسلامی آن را دنبال می کند انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی است که برای ایجاد جامعه اسلامی باید در سه حوزه شناسایی آسیب ها و ناهنجاری ها، تهدیدات دشمن و تلاش برای بی اثرکردن آنها و ترویج احکام و سبک زندگی اسلامی کار شود.

براتعلی لظهار کرد: چندین سال است که دشمنان با همه توان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی جنگ نرم همه جانبه را در دستور کار گذاشته اند اما یک سوال مهمی که مطرح است چرا در حوزه جنگ نرم علیرغم هزینه ها و اعتبارات زیاد نتوانستیم موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: پاسخ این سوال را می توان در فرهنگ دفاع مقدس به خوبی دریافت کرد چراکه ما در دفاع مقدس زمانی توانستیم موفق و پیروز باشیم که کار به مردم سپرده شد و امروز اگر می خواهیم در حوزه جنگ نرم موفق عمل کنیم باید کار را به خود مردم بسپاریم.

معاون اجتماعی سپاه روح الله بیان کرد: برای نقش آفرینی مردم در جامعه و ایجاد کارهای موفق باید کار را به بسیج مردمی سپرد چراکه بسیج در محلات کشور هم راهبرد و هم تاکتیک دارد و در برابر حوادث و وقایع مختلف نقشه عملیاتی دارد که این مسئله را در طول این سال ها به وضوح شاهد هستیم که در کرونا اوج آن رقم خورد.

براتعلی اضافه کرد: امروز تشکیل محله های اسلامی در دستور کار بسیج قرار گرفته چون بسیج با استفاده از ظرفیت ها، اشتراکات و توانمندی ها قطعا می تواند این مسئله را به خوبی محقق کند.

وی افزود: برای تشکیل محله های اسلامی قرارگاه محله اسلامی یا همان طرح تعالی محله در سطح استان تشکیل شده که معاونت اجتماعی سپاه پاسداران از سال ۹۵ به دنبال تحقق این هدف مهم است که تاکنون اقدامات زیرساختی بسیار خوبی ایجاد شده است.

معاون اجتماعی سپاه روح الله با اشاره به اینکه در شهر اراک نیازمند تشکیل ۶۰ قرارگاه محله اسلامی هستیم بیان کرد: با ایجاد قرارگاه به دنبال ایجاد مشارکت حداکثری مردم، مسئولین و معتمدین برای ایجاد همدلی و رفع نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستیم که در نهایت تعالی محله را به دنبال خواهد داشت.

وی اظهار کرد: یکی از اعضای مهم قرارگاه محله اسلامی ادارات و سازمان های دولتی هستند که در شهر اراک با توجه به اینکه ممکن است ادارات کمبود نیرو داشته باشند بسیج آمادگی این را دارد با توافق مدیر دستگاه از ظرفیت بسیج استفاده شود.

براتعلی گفت: تاکنون بیش از ۸ هزار فرم از خانواده های محله در اراک تهیه شده که کلیه مسائل و مشکلات خانواده ها در آنها رصد و پالایش شده که مشکلات و مسائل در کارگروه های تخصصی قرارگاه بررسی خواهند شد.

معاون اجتماعی سپاه روح الله گفت: طرح دومی که معاونت اجتماعی سپاه با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان برای کاهش آسیب های اجتماعی به دنبال عملیاتی کردن آن است جشنواره تولیدات رسانه ای در حوزه آسیب های اجتماعی است.

وی یادآور شد: امروز برای موثر عمل کردن در حوزه آسیب های اجتماعی نیازمند تولید محتوا هستیم که جشنواره تولید محتوا در حوزه آسیب های اجتماعی به دنبال تشکیل بانک اطلاعاتی از تولیدات چند رسانه ای مردمی در حوزه آسیب های اجتماعی است که تولیدات می تواند برای بهره برداری در اختیار رسانه ها و دستگاه ها قرار گیرد.

برتعلی خاطرنشان کرد: امروز برای نقش آفرینی و موثر عمل کردن در حوزه آسیب های اجتماعی نیازمند برگزاری یک رزمایش گسترده با حضور ادارات و دستگاه ها هستیم که علاوه بر شناسایی استعدادها، توانمندی ها، ظرفیت ها و کمبودها می تواند به توانمند شدن آنها در حوزه آسیب های اجتماعی بسیار کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات