خبرهای داغ:
مردم میداوود برای حل مشکل ۲۵ ساله ورود زباله‌ها به زمین‌های کشاورزی خود با مسدود کردن جاده ارتباطی محل دپوی زباله‌های شهرداری باغملک اعتراض خود را نسبت به انجام این امر نشان دادند.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۴۹
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از شهرستان باغ‌ملک، در روزهای گذشته، مردم بخش میداوود با هدف پایان دادن به روند ۲۵ ساله ورود زباله‌های شهری به زمین‌های کشاورزی و چشم‌اندازهای طبیعی خود، با تجمع در مسیر ارتباطی مکان دپوی زباله‌های شهرداری باغ‌ملک مانع از ورود خودروهای حامل زباله به مکان تخلیه زباله‌ها شدند.

این تجمع و اعتراض در حالی بود که مسوولان مختلفی از جمله فرماندار، شهردار، ریاست محیط زیست و رییس شورای شهر باغ‌ملک خبر از رفع زود هنگام مشکل زباله‌های شهری داده بودند.

در همین جهت تعدادی از اهالی حاضر در این تجمع در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس بیان کردند: علیرغم درخواست‌های بسیار مردمی و پوشش خبری این مشکل توسط خبرگزاری‌ها و کانال‌های خبری و برگزاری دیدار و جلسات متعدد مردمی با مسوولان محلی، مشکل زباله‌ها همچون ۲۵ سال گذشته و در همان سطح وجود دارد که این چشم‌پوشی مسوولان شهرستان نسبت به مشکلات مردم میداوود موجب اعتراض و نارضایتی اهالی شده است.

مسوولان قضایی اجازه ورود زباله به منطقه را نخواهند داد

ساکنین بخش میداوود ضمن درخواست از مسوولین قضایی برای پیگیری این معضل زیست‌محیطی و به نتیجه رساندن فعل اعتراضی مردم گفتند: تا زمان انجام اقدام اساسی برای رفع این مشکل مردم بخش میداوود در این مکان به صورت شبانه‌روزی حضور خواهند داشت و اجازه انتقال زباله به این محل را نخواهند داد.

شهرداری موظف به جابجایی محل دفن زباله‌ها شد

در ادامه اعتراض ساکنان بخش میداوود صبح روز چهارشنبه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، جلسه‌ای در محل بخشداری میداوود با حضور شهردار، رییس شورای شهر، پرسنل شهرداری باغ‌ملک و جمعی از ساکنان بخش میداوود با محوریت مشکل‌ زیست‌محیطی زباله‌های شهری برگزار شد

در این جلسه ضمن متعهد شدن شهرداری باغ‌ملک جهت دیوارکشی در ورودی و عمق کانال جهت جلوگیری از حرکت زباله‌ها تا زمان جابه‌جایی نهایی مقرر گردید شهرداری باغ‌ملک در خصوص جذب اعتبارات لازم از استان در اسرع وقت اقدام نماید و با نظریه مشاور و کارشناس مربوطه جهت دفع پسماند، با هماهنگی اداراتی همچون محیط‌زیست، شبکه بهداشت و درمان و منابع طبیعی، در مدت حداکثر سه ماه کاری نسبت به جابه‌جایی محل دفن زباله اقدام نماید.

همچنین در انتهای این جلسه شهرداری باغ‌ملک موظف گردید نسبت به تفکیک زباله‌های بیمارستانی از زباله‌های شهری و سوزاندن زباله‌های بیمارستانی در کوره زباله‌سوز اقدام نماید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها