خبرهای داغ:
با حضور مسئولان شهرستانی انجام شد؛

آغاز عملیات اجرایی فاز اول ساحل چپ رودخانه جراحی بندر ماهشهر

فاز اول زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی بندر ماهشهر به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۹۳۳۴۲۶۱
|
۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱

به گزارش خبرنگار بسیج ، پیش از ظهر امروز فاز اول زهکشی ساحل سمت چپ رودخانه جراحی به طول ۱۰ کیلومتر با حضور نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری بندر ماهشهر و جمعی از مسئولان کلنگ زنی شد.

حبیب آقاجری، نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در مراسم کلنگ زنی این پروژه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی نام‌گذاری کرد، عنوان کرد: کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور است و اگر ما در تولید محصولات کشاورزی استراتژیک به خودکفایی برسیم، به استقلال اقتصادی کشور کمک کرده‌ایم.

وی افزود: دشمن از نظر اقتصادی به واسطه تحریم‌ها به کشور فشار وارد می‌کند تا ما را تسلیم کند ولی مردم ایران اسلامی با غیرت خود، محکم پای کشورشان ایستاده‌اند.

آقاجری، از اجرا نشدن مصوبات سفر مقام معظم رهبری در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی خوزستان انتقاد کرد و گفت: در سال‌های گذشته باید نسبت به کانال‌کشی، زهکشی و آبیاری این منطقه اقدام می‌شد اما اقدامی صورت نگرفت.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی، میزان اعتبار فاز اول این پروژه را ۱۰ میلیارد اعلام کرد و افزود: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در منطقه جراحی به حال خود رها شده است که در حال پیگیری برای اجرایی کردن این فاز هستیم.

وی گفت: بر اساس وعده‌هایی که در انتخابات به مردم منطقه دادیم، فاز اول زهکشی ساحل چپ رودخانه جراحی امروز وارد مرحله اجرایی شد و پیگیر این موضوع هستیم تا در فاز دوم، زهکش سمت راست این رودخانه نیز کلنگ زنی شود.

به گزارش خبرنگار بسیج ، با بهره‌برداری از این طرح، ۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت نشده منطقه زیرپوشش قرار می‌گیرد که این موضوع باعث رونق کشاورزی در منطقه می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها