خبرهای داغ:

اوقاف سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در کرمانشاه توزیع می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان سه هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح ضیاف همدلی در استان توزیع می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۳۴۶
|
۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱

حجت الاسلام محمد صالحی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، افزود : به مناسبت این ماه پر فیض و برکت برنامه‌های بسیار گسترده‌ای را جهت اجرا داشتیم اما به دلیل محدودیت‌های ۱۰ روزه‌ای که پیش آمده تعدادی از برنامه‌ها کنسل و یا به صورت محدود و مطابق با دستورات ستاد کرونا در بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه برنامه های بقاع متبرکه تابع تصمیمات ستاد کرونای استان است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها جزءخوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم است که در شهرستان‌های قرمز با حداکثر ۱۰ نفر جمعیت و در شهرستان‌های نارنجی با حداکثر ۱۵ نفر در ده بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، گفت: برنامه اصلی جزء خوانی قرآن توسط اوقاف در محل صدا و سیمای استان به صورت زنده از شبکه زاگرس هرروز از ساعت ۱۷ لغایت ۱۸ پخش خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ ها برگزاری محفل انس با قرآن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است که در حدود ۵ الی ۶ بیمارستان و مرکز درمانی و بهداشتی برای کادر درمان برگزار می‌شود.

وی گفت: تفسیر قرآن کریم به صورت مجازی و با حضور مفسران برجسته کشوری در امام زاده ابراهیم طاقبستان از دیگر برنامه‌های ماست که سحرهای ماه مبارک رمضان از شبکه زاگرس پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه افزود: همچنین برنامه ضیافت همدلی به منظور توزیع بسته‌های معیشتی را در دستور کار خود داریم که سه هزار و ۵۰۰ بسته در قالب این طرح تهیه و میان خانواده های کم برخوردار توزیع می گردد.

حجت الاسلام صالحی تاکید کرد: پویش ختم قران کریم، برنامه کرسی اذان‌گاهی در بقاع متبرکه،‌ راه انداری کاروان های شادی نسیم کرامت در نیمه رمضان نیز از دیگر برنامه های این ماه است.

وی اظهار داشت: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و لازم است در این ماه فضای استان با برگزاری محافل انس با قرآن معطر شود که متاسفانه تا زمان رفع محدودیت امکان‌ اجرای این محافل را در سطح عمومی نداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار