موسی نژاد گفت: همچنین ۳۵ آشپزخانه اطعام مهدوی با رعایت پروتکل های بهداشتی برای توزیع غذای گرم نیز در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۳۳۴۴۸۸
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، "قنبر موسی نژاد"، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در ایام ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان،گفت: ارزش هر سبد معیشتی بیش از ۳۰۰ هزار تومان است.

وی اظهار کرد: همچنین تعداد ۳۵ آشپزخانه اطعام مهدوی توسط کمیته امداد استان با اخذ مجوز ستاد مبارزه با کرونا و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، راه اندازی که با استفاده از کمک ها و نذورات خیرین و نیکوکاران استان در طول ماه مبارک رمضان اقدام به توزیع غذای گرم  به صورت بهداشتی و بسته بندی شده بین مددجویان و نیازمندان استان خواهد شد.

 

وی افزود: در تلاش هستیم  با کمک قشر خیر و نیکوکار برای بیش از 6 هزار کودک یتیم و محسنین در سطح استان تعداد 12هزار حامی جدید جذب کنیم. در این زمینه انتظار ما از خیرین، مومنین، بازاریان، صنف مختلف، کارمندان دولت، بخشهای اقتصادی جامعه و دیگر اقشار مختلف این است که کمک کنند با سرانه ماهیانه 30 تا 50 هزار تومان کفالت و سرپرستی ایتام و فرزندان یتیم را عهده دار شوند و در رفع مشکلات اقتصادی این خانواده ها سهیم شوند.

 

موسی نژاد با بیان اینکه این کمکها به صورت مستقیم و در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب ایتام و فرزندان نیازمند واریز می شود، گفت: برای اجرای این طرح که تحت عنوان طرح ایران مهربان و اکرام ایتام است سامانه ای به آدرس ekram.emdad.ir طراحی شده که حامیان نیکوکار می توانند با مراجعه به این سایت و یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان سرپرستی از ایتام مورد نظر خود را عهده دار شوند.

 

وی تصریح کرد: از آنجایی که که رمضان ماه رحمت و برکت و کمک به نیازمندان است کمیته امداد بستری را فراهم کرده است که  با مشارکت برخی دستگاهها و نهادها خیرین و نیکوکاران بتوانند از بستر فراهم شده در این ماه استفاده کنند و هم خیرین فرصت کمک به قشر نیازمند را داشته باشند و  نیات خیر خود را برآورده کنند و هم نیازمندان بتوانند از کمکهای قشر نیکوکار برخوردار شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام ابراز کرد: در استان ایلام 13 هزار زن سرپرست خانوار نیازمند، مورد حمایت کمیته امداد هستند که به لحاظ اینکه این زنان هم نقش مرد و هم زن را در تربیت و پرورش فرزندان خود ایفا می کنند و مسئول اقتصاد خانواده هستند نیازمند توجه ویژه و خاص هستند و در میان این خانواده ها 6 هزار کودک یتیم و نیازمند وجود داشته که زیر 15 سال سن دارند و نیازمند توجه خاص هستند.

 

وی افزود: متأسفانه از سال گذشته کرونا هم به مشکلات اقتصادی و اجتماعی خانواده های مددجو اضافه شده است و در طول یکسال گذشته افرادی که خود تمکن مالی داشته و حمایت کننده محرومان بوده اند در اثر کرونا خودشان هم دچار مشکل شده و کارشان را از دست داده اند.

 

موسی نژاد خاطرنشان کرد: از آنجاییکه بخشی از آسیب دیده گان کرونا از جامعه مددجویی کمیته امداد بوده اند این نهاد از طریق کمک به احیای مشاغل از دست رفته این قشر، کمک های بلاعوض، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و طرح ایران همدل و کمکهای مومنانه توانسته است بخشی از خسارات وارده به این مددجویان را جبران نماید.

ارسال نظرات