خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به سخنان ظریف:
ربیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخنان ظریف وزیر امور خارجه در مورد مذاکرات وین واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۳۳۴۴۹۵
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، ابراهیم عزیزی در واکنش به سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که امروز در توییتی بر"رد مذاکرات فرسایشی و مذاکره برای مذاکره" تاکید کرده بود، اظهار داشت: امیدواریم تحت القاب و عناوین مختلف، دوباره چوب حراج بر منافع ملی کشور زده نشود.

او افزود: جناب ظریف باید بدانند که با کسانی وارد مذاکره شده اند که هشت سال ملت بزرگ ایران را معطل بد عهدی ها و پیمان شکنی های خود کرده و به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه انسان عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود، گفت: حداقل انتظاری که از تیم مذاکره کننده در وین می رود این است که با درس گرفتن از این 8سال، چوب حراج به منافع ملی نزده و فریب لبخند دشمن را نخورند.

رییس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: ما نیز خواهان این هستیم که مذاکرات فرسایشی نباشد اما این موضوع دلیل نمی شود که منافع ملی مورد بی توجهی قرار گیرد.

او با اشاره به جهت گیری های انتخاباتی افراد، اظهار امیدواری کرد که دولت از محل مذاکرات در صدد رفع ناکارآمدی خود نباشد.

عزیزی افزود: متاسفانه گاهی به نظر می رسد مذاکره در جهت حفظ منافع حزبی و جناحی است تا حفظ منافع ملی که حقیقتا در مورد این رویکرد و این نوع نگاه به منافع ملی کشور، انسان دچار تحیر می شود.

عزیزی در عین حال گفت: با توجه به تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، در عین حالی که مذاکرات نباید فرسایشی شود، تیم مذاکره کننده باید این موضوع را همواره مد نظر قرار دهد که از هرگونه باج دهی به دشمن نیز باید پرهیز شده و مر منویات رهبری و مصوبه قانون لغو تحریم ها باید عمل گردد.

او خاطرنشان کرد: مذاکره زمانی معنا پیدا خواهد کرد که طرفین مذاکره، حق ایران را در برداشتن تمام تحریم ها بدون هیچ گونه پیش شرطی بپذیرند و این خواسته زیادی نیست بلکه با توجه به بدعهدی آنان، حق مسلم ایران است.

عزیزی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ما باید بداند که تنها به دنبال یک توافق بودن کافی نیست بلکه این توافق باید حامل و حافظ تمام منافع ملی کشور باشد.

لازم به ذکر است محمد جواد ظریف روز جمعه در توییتی با انتقاد از مخالفان داخلی مذاکرات نوشت: « از مخالفان می‌خواهم که آرزوی فرسایندگی مذاکرات، تعویق گره‌گشایی از تحریم و تاخیر در احیای برجام را کنار بگذارند.»

او در این توییت گفته بود مذاکره برای مذاکره را تجربه ای ناموفق می دانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها