خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
رزمایش مجازی تربیتی و بصیرتی رمضان‌المعظم در استان فارس توسط اندیشکده و پژوهشکده آرکا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۴۵۰۹
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، دکتر ایمان ایمانی‌فر مدیر اندیشکده و پژوهشکده آرکا در جمع خبرنگاران، با اعلام آغاز فعالیت رزمایش مجازی تربیتی و بصیرتی رمضان المعظم به صورت ملی در سطح کشور، از تشکیل دبیرخانه مرکزی این رزمایش در شیراز خبر داد و اظهار داشت: اندیشکده انقلاب کبیر تحت مدیریت پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا در شیراز مشغول هدایت و راهبری این موضوع می باشد.

وی گفت: تیم‌های تولید محتوا در 15کمیته، و دیگر تیم های اجرایی از جمله تیم‌های اداره سازمان شبکه‌ها، و ناظر تشکیل شده و با قدرت و دقت خاص خود که نیاز فضای مجازی است، درحال اقدام و انتشار است.

ایمانی‌فر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه 27دیماه 98 و تهدیدات اروپا به بردن پرونده ایران به شورای امنیت و وادارکردن ایران به مذاکره؛ که ضمن پادوخواندن این کشورهای اروپایی برای ایالات متحده آمریکا، تنها راهکار کشور برای خروج از این وضعیت را یک چیز دانستند و آن هم قوی شدن بود، تصریح کرد: ایشان فرمودند که من در یک کلمه عرض کنم که ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند. تنها راه پیش پای ملت ایران، عبارت است از قوی شدن. البته منظور از قدرت، فقط قدرت نظامی نیست، اقتصاد باید قوی شود، وابستگی به نفت باید تمام شود، جهش علمی و فناوری باید ادامه پیدا کند و پشتوانه همه اینها هم حضور مردم در صحنه است.

به گفته مدیر اندیشکده و پژوهشکده آرکا ، امروز ما در فضایی تحت عنوان جهانی‌سازی و جهانی‌شدن قرار گرفته‌ایم. یک عده‌ای دور هم جمع شدند، مجموعه‌های بین‌المللی را تشکیل دادند و تلاش دارند که همه مناسبات داخلی کشور را به مناسبات بین‌المللی باشد؛ البته یک بین‌الملل ساختگی؛ بین‌المللی که فقط خودشان متصدی آن باشند، نه ملت های جهان.

وی معتقد است که در این فضا، ابزار قدرتمندی که در دست دارند و توسط آن افکار ملت‌ها را مدیریت می‌کنند، و اندیشه ملت‌ها را در دست گرفته‌اند، ابزار فضای مجازی است. اما آن ابزار و قدرتی که می‌تواند کشورها و ملت‌ها را کنترل کند، مدیریت گفتمان عمومی درون کشورها و کنترل افکار عمومی جهان است.

ایمانی‌فر تأکید کرد: کشوری قوی‌تر است که بتواند با تسلط و نفوذ بیشتری افکار عمومی را کنترل کند؛ چراکه سهمگین‌ترین ضربه‌ها وقتی اتفاق می‌افتد که کشور متخاصم بتواند مدیریت افکار عمومی را به دست گیرد.

مدیر اندیشکده و پژوهشکده آرکا گفت: امروز فضای مجازی، راحت‌ترین، سهل‌الوصول‌ترین و ارزان‌ترین راه برای اداره افکار عمومی است. یعنی اداره همان مسیری که دشمن برعهده گرفته و تلاش دارد از طریق همین ابزار ارزان قیمت، در دسترس همگان، فوری، سریع که در اختیارش است، افکار عمومی را در اختیار بگیرد و وقتی این اتفاق بیفتد، یعنی قوی شدن معنایی نخواهد داشت.

به عقیده وی، بهترین راهکار در این زمینه این است که ما هم در این عرصه ورود جدی داشته باشیم و همانطور که آنها صاحب برنامه و استراتژی هستند، ما هم صاحب برنامه و استراتژی باشیم و با خلاقیت‌ها و ایده پردازی‌هایی که در این فضا می‌توانیم داشته باشیم، زمینه را برای حمله و دفاع در این عرصه فراهم کنیم.

ایمانی‌فر تأکید کرد: ما دیگر منتظر حمله دشمن نیستیم تا دفاع کنیم. ما  هم حمله می‌کنیم و هم دفاع در موعد و زمان همیشگی. همکاران در فضای مجازی در مجموعه اندیشکده انقلاب کبیر، درحال پاسخگویی به تهاجمات دشمن و در حال افشاگری فضای ساختگی و زیبای نمایشی از درون تهی دشمن هستند.

مدیر اندیشکده و پژوهشکده آرکا ادامه داد: امروز بالغ بر 15تیم و کمیته تولید محتوا در سطح کشور در حال فعالیت هستند؛ تیم‌های اداره و سازماندهی و جذب نیز ایجاد شده و همه در تلاش برای برداشتن قدم موثر در مسیر قوی شدن ایران اسلامی هستیم.

وی، موضوع و هدف راهبردی این رزمایش بزرگ "رمضان‌المعظم" در فضای مجازی را قوی شدن ایران اسلامی عنوان، و تصریح کرد: زیرجزءها در این زمینه نیاز به تبیین و بررسی دارد.

ایمانی‌فر با بیان اینکه امروز وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور به سمتی حرکت کرده که آن اتفاقی که نباید بیفتد، افتاده است، افزود: عده‌ای از مردم به واسطه اینکه دستگاه اجرایی کشور را نماینده نظام می دانند و نه نتیجه انتخاب خویش، گرفتار ناامیدی و دلسردی شده‌اند. با توجه به اتفاقات هشت سال گذشته، مذاکرات برجامی بی فرجامی که رخ داده است، مردم دچار نگرانی و سختی شده‌اند.

مدیر اندیشکده و پژوهشکده آرکا ادامه داد: آن عده که دارای درک سیاسی و دارای نگرش بالا نسبت به موضوعات حوزه سیاسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، قطعا دچار ناامیدی نمی‌شوند، بلکه دچار امیدواری و تکاپو برای یک انتخابات سازنده و پرشور هستند؛ اما عده‌ای از مردم که از خواص نیستند و عامه جامعه هستند، دچار سختی‌های پیچش اندیشه ای شده اند و همین موضوع شاید برای مردم برای رفتن به پای صندوق های رای نگرانی ایجاد نماید.

قوی شدن ایران، مشارکت حداک

ايماني‌فر، آمدن مردم پای صندوق های رای و انتخاب بهترین گزینه ممکن با طرح ملاک های مهم انتخاب، از اهداف اولیه رزمایش رمضان‌المعظم  است که ایمانی‌فر به آن اشاره کرد و گفت: آنچه که این رزمایش در دستور کار خود قرار داده است، عدم حمایت از کاندیدای خاصی با امیدآفرینی موثر و ایجاد انگیزه برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۴۰۰ است. بدیهی است که خروجی این رزمایش، دلگرمی مردم به نظام، امیدآفرینی ، بصیرت افزایی و پی بردن مردم به آن راهکار اساسی حل مشکلات است.

مدیر اندیشکده و پژوهشکده آرکا  تصریح کرد: واقع بینانه بگویم که پیروزی نزدیک است، این همه امید و ایجاد انگیزه، بی‌جهت و بی‌ربط نیست. آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از نظر کارشناسان حوزه سیاسی، آینده‌ای کاملا روشن و رو به جلو است و اینطوری که روند عمومی جهان نشان می‌دهد، جهانی‌سازی ایران اسلامی امروز یک موضوع جدی است و نگرانی اصلی دشمن هم از همین نکته است و به همین دلیل هم نهایت فشار را به مردم وارد می‌کنند تا این اعتماد به نفس را از مردم بگیرند و اینگونه به دنبال القای حس ناامیدی به مردم هستند تا اجازه ندهند مردم متوجه قوی شدن ایران اسلامی و نفوذصددرصدی معنوی ایران در سراسر جهان و قلب ملت های بزرگ جهان به معنای سفیر پیام آزادی و عدالت طلبی و عدالت درنظر داشته باشند.

وي گفت: ایران اسلامی به عنوان یک مدل موفق و پیروز در مسیر تأثیرگذاری حداکثری و سربلندی ایران و جهان توحید محور گام بر می دارد...

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها