فرماندار بجستان:

افزایش حضور بانوان و جوانان در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی مناطق روستایی

فرماندار بجستان افزایش حضور بانوان و جوانان برای نام‌نویسی در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق روستایی را از نقاط قوت این رویداد در این شهرستان ذکر کرد.
کد خبر: ۹۳۳۴۶۰۱
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسین ابراهیمی کردیانی در نشست خبری در بجستان اظهار داشت: ۱۰ نفر معادل ۶ درصد از مجموع ثبت نام کنندگان در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی بجستان را بانوان تشکیل می‌دهند در حالی که در دوره پنجم تنها ۲ نفر از بانوان در این عرصه حضور یافته بودند.

وی ادامه داد: تعداد داوطلبان متقاضی ثبت نام در شورا‌های اسلامی مناطق روستایی بجستان از ۱۴۱ نفر در پنجمین دوره به ۱۶۵ تن در ششمین دوره افزایش یافته است، که از این شمار ۱۰ نفر زیر ۳۰ سال و ۲۷ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال دارند و حال آنکه شمار افراد این مقطع سنی که در دوره پنجم انتخابات شورا‌های روستایی حضور یافته بودند، ۱۵ نفر بود.

وی گفت: همچنین ۳۴ نفر از داوطلبان این دوره انتخابات ۳۶ تا ۴۰ سال دارند که نسبت به دوره پنجم رشد قابل توجهی دارد و ۲۰ نفر از این داوطلبان هم با سنین ۶۱ تا ۷۰ در این دوره شرکت کردند.

وی اظهار داشت: بیشترین ترکیب شغلی ثبت نام کنندگان در انتخابات شورا‌های اسلامی روستایی بجستان به ترتیب به میزان ۵۹ و ۵۳ نفر دارای مشاغل آزاد و کشاورز و بقیه بازنشسته، فرهنگی و کارمند هستند و ۱۴ درصد از مجموع این افراد را ایثارگران تشکیل می‌دهند.

فرماندار بجستان گفت: همچنین ۱۸ درصد از داوطلبان این دوره از انتخابات دارای سابقه حضور در شورا هستند که این میزان در دوره مشابه قبلی ۱۶ درصد بود.

وی با اشاره به ثبت‌نام ۲۹ داوطلب در روز‌های ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه سال گذشته برای نامزدی در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهری بجستان گفت: هیچ کدام از این افراد در هیات‌های اجرایی رد صلاحیت نشدند و مراحل رسیدگی به صلاحیت آن‌ها در هیات نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی در حال انجام است.

هزار و ۲۰۰ نفر در شهرستان بجستان دست‌اندرکار برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی هستند که بطور همزمان در روز ۲۸ خرداد ماه برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار