خبرهای داغ:
آورد رودخانه‌ها و سد‌های خوزستان به طور متوسط نسبت به سال آبی گذشته حدود ۳۰ درصد، و نسبت به بلند مدت ۳۶ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۹۳۳۴۶۶۵
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، استاندار خوزستان در حاشیه نشست پیرامون تنش آبی به ویژه آب شرب و آب کشاورزی خوزستان گفت : وضعیت آبی این استان خوب نیست .
قاسم سلیمانی‌دشتکی افزود: در این نشست که به منظور مدیریت مباحثی مانند سهم آب شرب، کشاورزی و نخیلات، حق آبه محیط زیست و... برگزار شد مدیران گزارش کاملی ارایه دادند، اما فرصت دوباره‌ای دادیم تا همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه روی آخرین وضعیت منابع آبی و وضعیت کشت‌ها و دیگر موارد بررسی داشته باشند.

وی افزود: پس از بررسی دقیق سازمان آب و برق، شرکت‌های آب و فاضلاب، جهاد کشاورزی و اداره کل مدیریت بحران خوزستان، یک نشست کارشناسی با حضور مدیران مربوطه انجام می‌شود تا به یک تفاهم قطعی برسیم.

وی گفت: پس از تفاهم نهایی دوباره نشست ستاد مدیریت بحران خوزستان را برای ارایه تصمیم گیری نهایی برگزار خواهیم کرد.

به گفته فراز رابعی، معاون سازمان آب و برق خوزستان در تابستان امسال تامین حقابه زیست محیطی و حقابه کشاورزی، به طور کامل امکان پذیر نیست.

خوزستان در ۱۵ سال گذشته با خشکسالی روبه رو بوده که سال آبی ۹۷-۹۶ یکی از شدیدترین خشکسالی‌ها بوده است.

در ۲ سال بعد از آن با بارندگی شدید شاهد وقوع سیلاب در این استان بودیم که سیل سال آبی ۹۸-۹۷ خسارات زیادی برجای گذاشت. اکنون با گذشته ۲ سال پرباران، نگرانی از بازگشت خشکسالی در خوزستان به وجود آمده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها