خبرهای داغ:
صیادان هندیجانی نسبت به تخلف برخی افراد در زمینه صید غیرمجاز در آبهای خلیج فارس گلایه مندند.
کد خبر: ۹۳۳۴۶۶۷
|
۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج  خوزستان ، صید غیرمجاز با استفاده از ابزار‌های نوین توسط متخلفان در آبهای خلیج فارس موجب خالی شدن سبد صیادان هندیجانی و کاهش درآمد آنان شده است .
صیادان هندیجانی در گفتگو با خبرنگار ما گفتند : مسئولان باید برای جلوگیری از صید غیر مجاز در آبهای خلیج فارس اقدامات جدی تری انجام دهند .

رییس شیلات هندیجان در این باره می گوید : در چند نوبت نسبت به روش های غیرمجاز و ممنوع صید که توسط صیادان شهر‌های اطراف در حوالی هندیجان انجام می‌شود به مسئولان شکایت و تعدادی از این صیادان را به مراجع قانونی معرفی کرده ایم اما با کمبود کنترل و نظارت در این زمینه این قایق‌ها همچنان به صورت غیرمجاز فعالیت می کنند .

فرامرز مزارعی با اشاره به اینکه قرار بود جلساتی در سطح استان برای پیگیری و تصمیم گیری در این زمینه انجام شود افزود : یگان حفاظت شیلات علی رغم پیگیری‌های زیاد امکانات و اعتبار لازم برای کنترل کامل پهنه خلیج فارس در محدوده هندیجان را ندارد .

وی با اشاره به تداوم فعالیت گشت‌های شیلات در این منطقه گفت : این تعداد گشت برای کنترل صید غیرمجاز در آبهای خلیج فارس جوابگو نیست و عزم استانی و ملی می طلبد .

کمبود شناورها و امکانات لازم برای برخورد با صیادان غیر مجاز ، گستردگی دریا و نقاط صید همچنان فرصت را برای صیادان غیر مجاز و آجر شدن نان قایق داران و صیادان هندیجانی فراهم کرده است .

تفکیک حوزه‌های صید ، کنترل بیشتر صیادان و جلوگیری از صید غیر مجاز راهکارهای اصلی برای نظارت بر این حوزه است.

در حال حاضر شغل اکثر مردم هندیجان صیادی و واردات کالا از کشور‌های همجوار خلیج فارس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها