دسترسی آسان آحاد جامعه به حوزه عدالت از اولویت های تشکیلات قضایی کشور است

قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران گفت: سهولت دسترسی آحاد جامعه به حوزه عدالت از اولویت های تشکیلات قضایی کشور و استان تهران است.
کد خبر: ۹۳۳۴۷۰۶
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مسعود ستایشی قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران در آئین افتتاح دادگاه عمومی بخش قلعه نو گفت: نگاه تشکیلات قضایی کشور و استان تهران مبتنی بر تسهیل دسترسی آحاد جامعه به حوزه عدالت می باشد تا مردم به راحتی شکایات و دعاوی خود را به مرجع قضایی مطرح کنند و تحقق این امر موجب رضایتمندی و تجلی عدالت خواهد بود.

در راستای جلوگیری از اطاله و کاهش زمان دادرسی برای رسیدن به عدالت، بنا به اهتمام همکاران خدوم و جهادی در دادگستری استان تهران، پرونده های حجیم و رسوبی به حد پرونده های سال ۹۴ رسید که پیش بینی میکنیم با استمرار این حرکت جهادی به میزان پرونده در دهه ۸۰ برسیم.

امیدواریم در رسیدگی به امور قضایی سرعت، کیفیت، دقت و صحت کار نیز بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا بتوانیم استمرار آرای متقن را با برنامه ریزی تضمین کنیم که این امر پاسخگویی مناسبی به مطالبات به حق مردم شهید پرور استان تهران و کشور جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 با هماهنگی و برنامه ریزی صورت گرفته و تعامل معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، مکانی مناسب  درخور شأن تشکیلات قضایی بهمراه تجهیزات لازم در بخش قلعه نو شهرستان ری پیش بینی و  دادگاه عمومی این بخش در آستانه ماه پرفضیلت رمضان افتتاح شد.

 

استقرار ادارات در بخش های شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است

 

 حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در آئین افتتاح دادگاه عمومی بخش قلعه نو گفت:وسعت سرزمینی و پتانسیل های متنوع در همه حوزه ها در شهرستان ری نشان از اهمیت و ویژه بودن این شهرستان دارد که موقعیت آن به نحوی است که علاوه بر خدمت رسانی به یک میلیون نفر جمعیت شهرستان ری به جمعیت شناور که کارکنان واحدهای صنعتی و تولیدی و همچنین استقرار مجموعه‌  های ملی و استانی واقع در  شهرستان نیز خدمت رسانی میشود.

در گذشته فقط در مرکز ری ادارات مستقر بودند که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی با ایجاد بخشداری ها و شهرداری ها در شهرستان ری و استقرار ادارات و نهادها ضمن افزایش سطح سرانه ها، با ارتقاء سطح خدمات رسانی رضایتمندی مردم قبله تهران حاصل شده است.

با ایجاد دولت الکترونیک تحولی در خدمت رسانی ایجاد شد و یکی از اهداف مهم راه اندازی دولت الکترونیک مبارزه با فساد بوده و امروز نیز مطالبه اصلی مردم  برخورد قاطع با فساد است.

 امروز چهارمین بخش شهرستان ری علاوه بر مرکز شهرستان دارای حوزه قضایی شد و راه اندازی دادگاه عمومی در بخش قلعه نو موجب افزایش سطح امنیت و تسهیل مطالبات حقوقی و قضایی اهالی خواهد شد که با یک پایه گذاری مناسب با رویکرد مبتنی بر قانون، سلامت، تعهد و رعایت حقوق شهروندی شاهد کاهش مسائل و مشکلات بخش قلعه نو خواهیم بود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار