فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان در گفتگو با بسیج:
همدان-فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان گفت: امروز قدرت و صلابت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت معنوی و مکتبی بودن آن است.
کد خبر: ۹۳۳۴۹۹۵
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴

امروز قدرت و صلابت اصلی ارتش به دلیل قدرت معنوی و مکتبی بودن آن استامیر سرتیپ دوم نورخدا شاکرمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت سالروز تشکیل ارتش جمهوری اسلامی ایران و یاد و خاطره شهدای والا مقام ارتش اظهار کرد: ۲۹ فروردین به دستور معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شد که یکی از تدابیر ارزشمند و حکیمانه ایشان است که با شناختی که از بدنه مردمی ارتش داشت بر ماندن و بقای ارتش تاکید کردند.

وی با تشریح نقش‌آفرینی‌های ارتش در طول دوران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این نهاد انقلابی کارنامه خوب و درخشانی از خود به جای گذاشته است، گفت: ارتش نقش مهمی در تأمین امنیت کشور ایفا کرده و در طول دوران‌های مختلف پویایی و آمادگی و صلابت خود را بالا برده و با حضور مقتدرانه خود در عرصه‌های مختلف، هیچ گاه خود را از مردم جدا نکرده است.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان اقتدار و صلابت ارتش را در درجه نخست در معنویت و مکتبی بودن آن دانست و بیان کرد: در قانون اساسی ما نیز تصویب شده که ارتش ما یک ارتش مکتبی، مردم مدار و ولایی است.

وی ادامه داد: امروز قدرت و صلابت اصلی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلیل قدرت معنوی و مکتبی بودن آن است.

امیر شاکرمی وجود فرماندهان لایق، شایسته، کاردان، متعهد، دلسوز و دغدغه‌مند نسبت به نظام جمهوری اسلامی را عاملی دیگر در قدرت و صلابت ارتش جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: دلیل دیگر قدرت و صلابت ارتش تجهیزات نظامی و پیشرفت‌های شگرف و قابل توجه آن در تمام حوزه‌های نظامی است.

وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی یک ارتش قوی، با صلابت و ارتش نمونه در خاورمیانه است، تاکید کرد:  ارتش ما در بحث سلاح و تجهیزات نظامی پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته که بخشی از این پیشرفت‌ها امروز در رژه‌های خودرویی به نمایش گذاشته شد و برخی دیگر در رزمایش‌های پهبادی سال گذشته اقتدار و صلابت ارتش را نشان داد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه قدرت و پیشرفت‌های نظامی ارتش و نیروهای مسلح لرزه بر هیمنه استکبار انداخته است، عنوان کرد: امروز دشمنان ما ازپیشرفت‌های نظامی ارتش و نیروهای مسلح متحیر، درمانده و انگشت به دهان مانده که چگونه در شرایط تحریم توانسته به چنین دستاوردها و پیشرفت‌هایی دست یابد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی ارتش «حفاظت از استقلال و تمامیت ارضی کشور» است، بیان کرد: ارتش هیچ‌گاه خود را از بدنه مردمی جدا نکره و نخواهد کرد و همواره در عرصه‌های مختلف به دنبال خدمت به مردم، نظام و انقلاب است و در دفاع از تمامی ارضی کشور در صف اول ایستاده است.

امیر شاکرمی با اشاره به اینکه ارتش همواره خود را فدایی ملت بزرگ ایران می‌داند، تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در تمام صحنه‌ها ثابت کرده که با تمام توان و قدرت خود پشتیبان نظام و انقلاب است و خود را فدایی ملت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل آغاز موج چهارم ویروس کرونا و جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر این بیماری مراسم بزرگداشت روز ارتش به گونه‌ای متفاوت برگزار شد، ابراز داشت: امسال برنامه بزرگداشت به صورت متمرکز در پایگاه شهید نوژه همدان با رژه خودرویی و نمایش توانمندی‌های نیروهای مسلح ارتش اعم از پایگاه هوایی، پدافند و نیروی زمینی ارتش انجام شد.

فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی شهید قهرمان همدان از ارائه خدمات رایگان در درمانگاه ارتش همدان به مناسبت گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر این  در برخی از مناطق محروم استان پزشک اعزام شده تا به صورت رایگان بیماران را ویزیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات