خبرهای داغ:
استاندار خوزستان گفت: برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در این استان برنامه‌ریزی شده است که بیشترین مسئولیت را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بر عهده دارند.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۲۳
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸

به گزارش خبرنگار بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز یکشنبه در نشست شورای مسکن استان خوزستان، به برنامه‌ریزی برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در این استان اشاره کرد و گفت: تعداد پنج هزار واحد آن مربوط به شهر بندر امام خمینی (ره)، پنج هزار واحد دیگر مربوط به روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و سایر واحدها به اجرای طرح اقدام ملی مسکن اختصاص دارد.

وی افزود: در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان مسئولیت بسیار سنگینی دارند تا پروژه‌ها و تعهدات تعیین شده طبق برنامه‌ریزی و زمان‌بندی اجرایی و عملی شوند.

استاندار خوزستان تأکید کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های استان به منظور تحقق برنامه‌های تولید مسکن در استان خوزستان ضروری و لازم است و تلاش خواهد شد تا با شرایط آسان برای خانه‌دار شدن شهروندان به ویژه جوانان استان فراهم شود.

سلیمانی عنوان کرد: بخش خصوصی در طرح اقدام ملی مسکن نقش اجرایی دارد و به نظر می‌رسد فعالیت انجمن انبوه‌سازان در قالب کارگزاری، خارج از اختیارات استان است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر کارگزاران طرح اقدام ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هستند که برای ساخت واحدهای مسکونی از پیمانکاران دارای صلاحیت و واجد شرایط استفاده خواهند کرد.

استاندار خوزستان، به تجارت و مشکلات پیش آمده در طرح مسکن مهر اشاره کرد و افزود: اخذ تضمین‌های بانکی و اعمال شرایط پیمان ویژه سازندگان واحدهای مسکونی در استان خوزستان ضروری است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: اعتقاد داریم که انبوه‌سازان، پیمانکاران و سازندگان واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی باید متناسب با پروژه‌ای که به آنها واگذار می‌شود نسبت به ارائه ضمانت‌نامه اقدام کنند تا مشکلات پیش آمده در مسکن مهر باز تکرار نشود.

استاندار خوزستان یادآور شد: در جریان ساخت واحدهای مسکن مهر، بعضاً از سوی انبوه‌سازان و تعاونی‌ها تخلفاتی صورت گرفته که باعث مشکلات جدی برای مردم شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها