معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: روزانه بین ۹۵۰۰ نفر تا ۱۱ هزار ۵۰۰ نفر با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان یزد مراجعه می‌کنند که تعداد زیادی از این افراد در منازل تحت درمان هستند.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۵۵
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آمار ابتلا به بیماری کرونا روز به روز رو به افزایش است و افسار گسیختگی کرونا منحوس در سطح کشور سبب کمبود تخت‌های بیمارستانی در ارائه خدمات به مبتلایان کرونا را رقم زده است.

متاسفانه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی رنگ باخته که می‌تواند در این شرایط سخت و دشوار ضربه بسیار سنگینی به جامعه وارد کند.

محمود نوری شادکام اظهار داشت: مجموعا ۵۹۰ بیمار بر روی تخت‌های بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند، اما تعداد مراجعه کنندگان سرپایی که تحت درمان قرار می‌گیرند بسیار بالاتر است.

وی گفت: بسته به روز‌های هفته بین ۹۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر مراجعه کننده سرپایی با علائم مشکوک در استان یزد داریم، تعداد زیادی از این افراد در منازل تحت درمان و مراقبت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان کرد: وضعیت کشور در خیلی از مناطق بحرانی است، در برخی از استان‌ها بنا به گزارشاتی که داریم اتاق‌های عمل تعطیل شده و به تخت و محل بستری بیماران تبدیل شده است و در بعضی از استان‌ها هیچ تختی برای بستری بیماران ندارند.

نوری شادکام تصریح کرد: خوشبختانه در استان یزد این مشکل را به شکل حاد نداریم و فعلا کمبود تخت نیست، اما بنا به اخطار‌هایی که توسط وزارت خانه داده شده است احتمالا در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده با حجم زیادی از بیمار مواجه می‌شویم.

وی خاطر نشان کرد: امروز یک جلسه اضطراری با کل رئیس بیمارستان‌های استان یزد برگزار کردیم در این جلسه برای افزایش تعداد تخت به تعداد کافی هماهنگی انجام شد، صحبت‌های رئیس دانشگاه‌ها در خصوص بحث تجهیزات، اکسیژن و نیرو شنیده شد و هماهنگی‌های لازم در جلسه انجام شد که برای خدمت به مردم در استان مشکلی ایجاد نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه کمبود اکسیژن نداریم ادامه داد: تمام تلاش خود را داریم که از لحاظ نیروی انسانی، تخت، تجهیزات و امکانات همه نیرو‌ها و تجهیزات را بسیج کردیم تا ان‌شالله مردم استان که اکنون مشکلات و دغدغه‌های روانی را دارند در موقع بیماری و مراجعه به بیمارستان مشکلی نداشته باشند.

نوری شادکام عنوان کرد: تقریبا به طور متوسط روزانه ۳ تا ۴ نفر در استان یزد متاسفانه به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت می‌کنند و احتمالا این تعداد در روز‌های آینده مقداری افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تا واکسیناسیون ما در حدود ۵۰ درصد جامعه نرسد مسیری جزء رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و رعایت در مکان‌های عمومی که مردم برای خرید و فروش مراجعه می‌کنند وجود ندارد.

در شبانه روز گذشته، ۱۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و از مجموع ۵۹۰ بیمار بستری بر روی تخت‌های بیمارستانی ۹۹ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه حضور داشته و خدمات دریافت می‌کنند و متاسفانه سه بیمار در روز گذشته فوت کردند.

متاسفانه بعضی از افراد در پارک‌ها جمع می‌شوند که امیدواریم برای سلامتی خود و خانواده حداقل بیشتر مراقبت داشته باشند.
ارسال نظرات