خبرهای داغ:
قبادی گفت: امسال، پشتیبانی از حوزه تولید باید جدی تر از قبل انجام شود و اساسا همه دستگاه ها موظفند که موانع پیش روی تولید را در چارچوب قانون کمتر کرده و برای این کار باید برنامه مشخصی ارایه دهند.
کد خبر: ۹۳۳۵۰۵۹
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۹

عیسی قبادی معاون امور اقتصادی استاندار قزوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سال پیش رو که به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها نامگذاری شده، تکلیف قطعی برای تمام دستگاه هاست که رویه ای را در پیش گیرند که در آن حمایت از تولید به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد و تحقق این امر نیازمند ارائه برنامه های مدون از سوی دستگاه هاست.

تملک بانک ها و دستگاه ها و بلاتکلیفی واحد‌های تولیدی

وی گفت: مسأله ای که با آن مواجه هستیم واحد‌های تولیدی هستند که در گذشته به دلیل بدهی به بانک ها و سایر دستگاه ها مقروض بوده و همین امر موجب شده تا از طریق محاکم قضایی، حکم تملک به دستگاه ها و بانک ها داده شود و این اقدام، موجب بلاتکلیفی واحدهای تولیدی و عملا خروج از چرخه تولید شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: تاکید ما همواره براین است که اگر واحد تولیدی بدهکار و مقروض می باشد و حتی بحث مالکیت آن را تغییر دهند، این واحدها در دست صنعتگر و تولید کننده باقی بماند. لذا تأکید استاندار بر این است بانک ها و سایر دستگاه ها و حتی مراجع قضایی بدون هماهنگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اقدام به این کار نکنند.

استفاده از ظرفیت نقدینگی بانک ها در راستای رفع موانع تولید

قبادی عنوان کرد: برهمین اساس تلاش ما این است تا حد ممکن از منابع و امکانات مادی و نقدینگی بانک ها در غالب تسهیلات استفاده نماییم تا این واحدها دچار مشکل نشوند و اگر در انتها مقرر شد تملک یک واحد تولیدی به بانک ها و سایر دستگاه ها واگذار شود، این امر در چارچوب برنامه ای اتفاق بیفتد که تولید دچار آسیب نشده و صرفا مالکیت انجام شود و تولیدکننده در قالب قراردادی به کار خود ادامه دهد.

وی افزود: آنچه اهمیت دارد تولید و حفظ سنگر تولید است و اینکه در این جبهه ما بتوانیم خطوط را مستحکم نگه داریم که جامعه احساس خلأ نکرده و با کمبود محصولات و تولیدات مواجه نشویم و این اصل مهمی است که به آن تاکید داریم.

حمایت از حوزه تولید امسال با شتاب بیشتری انجام می شود

معاون امور اقتصادی استاندار با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۹ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت تصریح کرد: در سال گذشته با اقدامات صورت گرفته، هر هفته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد و با حضور مدیر ارشد اجرایی استان مستقیما از واحدها سرکشی شد و امسال نیز همین رویه را با شتاب و شدت بیشتری ادامه می دهیم.

این مسوول یادآور شد: معتقدیم امسال، پشتیبانی از حوزه تولید باید جدی تر از قبل انجام شود و اساسا همه دستگاه ها موظفند که موانع پیش رو تولید را در چارچوب قانون کمتر کرده و برای این کار باید برنامه مشخصی از سوی دستگاه ها ارایه شود.

مردم از انبار کردن مایحتاج خودداری نمایند

وی با اشاره به تأمین مایحتاج استان به ویژه بازار ماه رمضان اضافه کرد: قطعا در شرایط فعلی همچون گذشته نمی‌توانیم با همان ظرفیت گذشته محصولاتی را وارد کشور کرده و یا تولید داشته باشیم. قطعا محدودیت های وجود دارد اما این محدودیت ها در حدی نیست که مردم را نگران تأمین مایحتاج خود نماید.

قبادی گفت: خوشبختانه اقلام اساسی همچون برنج، روغن، شکر و غیره در بازار تأمین شده و سازمان صمت پیگیر رفع نیازهای اساسی استان می باشد. در خصوص تأمین گوشت مرغ و گوشت قرمز نیز اقداماتی انجام شده و در تلاش هستیم در قالب جلسات تنظیم بازار و کارگروه های مختلف مشکلات احتمالی را رفع کنیم و توصیه ما این است که مردم از انبار کردن مایحتاج خودداری کنند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها