زاهدان-آیت الله محامی گفت: در جلسه‌ای که با نهاد‌های خدمتگزار و گروه‌های جهادی داشتیم طبق گزارش ارائه شده تنها یک میلیون غذا در طول ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان توزیع خواهد شد که جوابگوی نیاز استان نیست.
کد خبر: ۹۳۳۵۱۱۳
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، نماینده ولی فقیه در سیستان‌ و بلوچستان در سخنرانی مجازی در پی تعطیلی نماز‌های جمعه به علت شیوع گسترده ویروس کرونا، اظهار داشت: یکی از معانی تقوا این است که انسان، خود و جامعه را از گزند دشمنان محفوظ بدارد به گونه‌ای که دشمنان نتوانند تعرضی داشته باشند.

آیت الله محامی افزود: یکی از راه‌های تحصیل تقوا این است که فرد و جامعه ایرانی و اسلامی پیوند خود با خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) را تقویت کنند، با معارف دینی آشنا شوند و تلاش کنند تا یک زندگی ایمانی و قرآنی داشته و به سنت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) عمل کنند.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی طلایی برای تقویت این پیوند با خدا، پیامبر (ص)، قرآن و معارف اسلامی است و باید از این فرصت حداکثر استفاده را داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا نیز با تعداد جمعیت کمتر و رعایت موارد بهداشتی و حداکثر احتیاط می‌توانیم سلسله مجالس معنوی خود را حفظ کنیم تا دل‌های ما نورانی شود.

واین مسئول با تاکید بر استفاده حداکثری از ابزار فضای مجازی در ماه مبارک رمضان، بیان داشت: در کنار برگزاری مجالس در مکان‌های مختلف، در فضای مجازی نیز ویژه برنامه‌هایی انجام می‌شود که باید از آن‌ها استفاده کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، افزایش توان علمی، اقتصادی، نظامی و دفاعی کشور و جامعه اسلامی را یکی دیگر از راه‌های تقوا دانست و گفت: ۲۹ فروردین به نام دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده ارتشی که در عرصه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس و کمک به مردم تلاش‌های فراوانی داشتند و بدینوسیله ضمن تبریک این روز از خدمات آن‌ها سپاسگزاریم و یاد و خاطره ۴۸ هزار شهید ارتش را گرامی میداریم.

آیت‌الله محامی با اشاره به مناسبت دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، اظهار داشت: ضمن تبریک این روز به همه سپاهیان اسلام از جانفشانی‌ها و خدماتشان در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس، دفاع از حرم، حفظ امنیت و سازندگی تشکر می‌کنیم و همچنین نام و یاد شهدای سپاه پاسداران را گرامی داشته و برای جانبازان و مجروحین نیز آرزوی سلامتی و بهبودی داریم.

امام جمعه زاهدان از سپهبد شهید صیاد شیرازی و سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم میرحسینی یاد کرد و عنوان داشت: سردار شهید حاج قاسم میرحسینی از افتخارات مردم استان اخیرا به عنوان شهید شاخص در سطح کشور معرفی شده که بدینوسیله نام و یاد او را گرامی می‌داریم و همچنین نیاز است تا خدمات نیروی انتظامی و مرزبانان غیور را ارج نهاده و یاد شهدای آن‌ها به خصوص شهیدان محمد ناصری و سید ابوالفضل هاشمی که اخیرا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند را گرامی می‌داریم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: رشد و افزایش توان علمی و میزان غنی سازی هسته‌ای نیز در راستای همین تقویت علمی و توان کشور و یکی دیگر از مصادیق تقوا و حفظ کشور از تعرض دشمن است که علی رغم همه مخالفت‌ها و کارشکنی‌های دشمن با قوت در حال ادامه است و از تلاش گران در این عرصه سپاسگزاریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز اعلام انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ به بیان دو نکته فرهنگی در رابطه با استان پرداخت و اظهار داشت: ماه رمضان ماه تمرین تقوا و رفع تعلقات مادی و دلبستگی‌های دنیوی است ماهی که انسان باید تمرین کند از خوراک و امکانات خود دل کنده و به دیگران کمک کند و در آیات و روایات به احسان، اطعام، نیکوکاری و کمک به دیگران در این ماه تاکیدات فراوانی شده است.

وی با اشاره محرومیت استان، ادامه داد: اگر از جمعیت سه میلیونی استان ۵۰۰ هزار نفر را نیازمند بدانیم پس این افراد حداقل در طول ماه رمضان در دو وعده افطار و سحر به ۳۰ میلیون وعده غذایی نیاز دارند.

آیت‌الله محامی بیان داشت: در جلسه‌ای که با نهاد‌های خدمتگزار و گروه‌های جهادی داشتیم طبق گزارش ارائه شده تنها یک میلیون غذا در طول ماه مبارک رمضان در بین نیازمندان توزیع خواهد شد که جوابگوی نیاز آن‌ها نیست لذا می‌طلبد تا هر کس هر چقدر می‌تواند کمک کند تا کمک‌های مومنانه با شکوهی رقم بخورد.
 
وی یک راه دیگر کمک مومنانه غیر از اطعام را کمک به اشتغال خانواده‌ها دانست و افزود: در چنین شرایطی نیازمندان به صورت مستمر می‌توانند مایحتاج خود را فراهم کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان تاکید کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد فصل جدیدی از کمک‌های مومنانه و از نمونه‌های کار خیر و احسان در ماه مبارک رمضان و همچنین از مصادیق تقوای الهی است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه مخالفت با هوای نفس و ماه تمرین اصلاح خود و جامعه از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم غلط است و متاسفانه ما در سیستان‌وبلوچستان با آمار بالای درگیری، گروگانگیری، قتل، و سرقت مسلحانه مواجه هستیم که مقداری از این‌ها ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم و مقداری نیز به علت در اختیار بودن اسلحه است.

وی خواستار برخورد جدی نیرو‌های نظامی، انتظامی و امنیتی در جلوگیری از ورود اسلحه به کشور و نیز جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز شد و ادامه داد: در مواردی نیاز است تا سلاح‌های مجاز هم دامنه‌ای محدود پیدا کند تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد و از طرفی نیز علما، فرهنگیان، فرهیختگان و چهره‌های تاثیرگذار استان ورود جدی به مباحث فرهنگی داشته و در تغییر این فرهنگ و آداب و رسوم غلط تلاش کنند.
ارسال نظرات