خبرهای داغ:

تلاش برای تکمیل طرح ساماندهی فاضلاب اهواز

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب اهواز تا یک ماه آینده آغاز می شود .
کد خبر: ۹۳۳۵۲۷۴
|
۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، مدیر شرکت آب و فاضلاب اهواز با تشریح وضعیت پروژه ساماندهی فاضلاب شهری اهواز گفت : در سال گذشته ۸۰ کیلومتر لوله‌گذاری فاضلاب در اهواز انجام شد و با توجه به نوع زمین اهواز روزانه امکان ۲.۲ متر لوله‌گذاری وجود دارد .
احمد باقری افزود: طرح جامع فاضلاب اهواز یک موافقتنامه دارد و مقام معظم رهبری به این طرح کمک کرده است یعنی منبع مالی جدید آمده است و صندوق توسعه ملی به کار قرارگاه خاتم الانبیاء برنمی‌گردد. اجرای تصفیه‌خانه شرق اهواز، تعویض خطوط و بهسازی ایستگاه‌های پمپاژ باید انجام شوند که این موارد، جزو کار قرارگاه خاتم الانبیاء نیستند و در برنامه صندوق توسعه ملی دیده شده‌اند.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه تصفیه‌خانه شرق اهواز از اعتباری که از صندوق توسعه ملی اختصاص می‌یابد اجرا می‌شود، گفت: طبق برنامه امیدواریم تا شهریورماه یا زودتر این تصفیه‌خانه وارد مدار شود ؛ با وجود اینکه کلنگ تصفیه‌خانه غرب زده شد، اما به دلیل اینکه فاینانس آن مربوط به چین بود و بانک مرکزی پول را دیر به کشور چین واریز کرد هنوز عملیات آن آغاز نشده است که امیدواریم در یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز شود.

باقری بیان کرد: تاکنون ۵۷۰ میلیارد تومان معادل یک سوم کل اعتبار از صندوق توسعه ملی ابلاغ شد که ۲۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ اختصاص داده شده و مابقی در سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد.

وی افزود: ما پیش‌بینی کرده بودیم که یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان را سال ۹۹ اختصاص دهند، اما تاکنون که در سال ۱۴۰۰ هستیم فقط یک سوم پول اختصاص داده شده است و در سال ۱۴۰۰ فعلا چیزی از صندوق توسعه ملی به ما اختصاص داده نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار