مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه زنجان گفت:موانع داخلی و فرهنگی نظیر سوء ذهنیت و برداشت غلط نسبت به استفاده از تولیدات داخل،برخی موانع موجود در کشور هستند.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۱۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی با اشاره به نامگذاری شعار سال به نام"تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" توسط رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) اظهار کرد:شعار سال در راستای پیشبرد اهداف و راهبرد نظام و با آگاهی از مسائل روز جامعه در تمامی زمینه‌ها با درایت و هوشمندی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) انتخاب می‌شود.
 
برخی باورهای غلط فرهنگی و عدم اعتماد به محصولات تولید داخل از موانع موجود در تحقق شعار سال هستند

وی با اشاره به وجود توانمندی، زمینه و قدرتمندی در جهت خودکفایی در کشور تصریح کرد:در بسیاری از مسائل و مشکلات در بستر تولید و جهش با وجود تحریم‌ها به خودکفایی و توانمندی بالایی در کشور دست یافته ایم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر رفع موانع وجود در کشور بیان داشت:موانع خارجی نظیر تحریم‌ها که از یک سو فرصت و از سویی مانع بوده و موانع داخلی و فرهنگی نظیر سوء ذهنیت و برداشت غلط نسبت به استفاده از تولیدات داخل، برخی موانع موجود در کشور هستند.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه برخی افراد با افتخار مصمم به خرید اجناس خارجی در کشور هستند که این مورد از برداشت غلط نسبت به باور‌های فرهنگی و تولید داخلی شکل گرفته است، خاطرنشان کرد:اگر نیمی از جمعیت کشور اقدام به خرید و حمایت از محصولات ایرانی و اجناس داخلی نمایند، بسیاری از مشکلات اقتصادی در جامعه حل می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همکاری وهماهنگی و افزایش آگاهی با تغییر دیدگاه و نگرش میسر می‌شود، گفت:این مهم به منظور مشاهده و تبیین نقاط مثبت به جای نقاط منفی در جامعه است.

وی ادامه داد:ضعف در تولید داخلی، وجود مشکلات اقتصادی نظیر اقتصاد نفتی، دولتی و... از دیگر موانع موجود در عدم تحقق کامل شعار سال می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر آگاهی و شناخت مردم نسبت به موانع و مشکلات موجود در جامعه یادآور شد:این مهم جز با آگاهی، تبیین و مطالعه در این زمینه محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه برخی موانع موجود نیز توسط مجلس حل می‌شود، ابراز کرد:بسیاری از موانع و نیز افزایش قدرت و توانمندی در برخی مسائل تنها به وسیله قانون و مجلس امکان پذیر است.

وی افزود:مبارزه با فساد و قطع دست دلالان نیز سبب تحقق اهداف شعار سال می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت کشور در بسیاری از زمینه‌ها در دنیا تصریح کرد:سرعت بالای پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، دفاعی و... با وجود تحریم‌ها انکار ناپذیر است که با رفع موانع این سرعت چندین برابر می‌شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه برخی مدیریت‌های غلط سبب بروز مشکلات و کندی در حل آن‌ها می‌شود، عنوان کرد:تکیه بر توانمندی‌های داخلی، حمایت از تولید داخلی و افزایش ظرفیت‌ها سبب رونق در تولید، رفع موانع، پشتیبانی و عدم بیکاری و حل مشکلات اقتصادی در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام بیگدلی در پایان با بیان اینکه مدیریت قوی در کشور سبب رفع مشکلات می‌شود، گفت:این مدیریت میبایست ضد فساد، مردمی، از مردم، برای مردم و دلسوز مردم باشد؛ همچنین تمامی نهاد‌های مرتبط و مردم باید پای کار بوده و به صحنه بیایند تا با تولید محور کردن محصولات و صنایع حتی در بین خانواده‌ها شعار سال را تحقق بخشیده و مشکلات جامعه را حل نمود.
ارسال نظرات