هم اکنون تعداد ۱۶۷ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۳۸
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آزادی؛ بزرگترین نعمت بشریت است همانگونه قرآن کریم هم بارها با بیان داستان هایی چون داستان حضرت یوسف و قوم بنی اسرائیل از آن به عنوان یک نعمت شایسته ستایش یاد می کند و حتی این نعمت در مکتب امام خمینی (ره) هم مورد تاکید قرار گرفته است.

دست روزگار گاهی این نعمت را از انسان ها سلب می کند و یک اتفاق خواسته یا ناخواسته باعث می شود فردی گرفتار میله های زندان شود به ویژه در عصر حاضر که دلایل مختلفی برای روانه شدن به زندان وجود دارد.

جرایم این روزها تفاوت بسیاری با گذشته پیدا کرده است و اگر کسی نتواند در جامعه امروزی کلاه خود را قاضی کند بعید نیست با دست بسته پایش به زندان باز شود که متاسفانه شاید آسیب ها و خسارت های آن بسیار بیشتر از خسارت جرم انجام شده باشد.

وقتی سرپرست خانواده ای به دلیل غیرعمد چون جرایم مالی و تصادفات روانه زندان می شود نمی توان تصور کرد بعد از متلاشی شدن بنیان این خانواده وی چه آینده ای در انتظار وی و سایر افراد خانواده اوست که از این جهت برای کاهش آسیب ها و خسارت های احتمالی، ستادهای دیه در استان های کشور راه اندازی شد.

خوشبختانه ستاد دیه استان یزد با بیش از یک دهه فعالیت با همراهی مردم خیر و نیکوکار یزدی تاکنون توانسته نقش درخشانی در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داشته باشد و تا به امروز بیرق پیشتازی در امر آزادی زندانیان را به دست گرفته است.

از اقدامات ستاد دیه استان یزد همین بس در که در طول 13 سال گذشته، ۲ هزار و هفت زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت ۴۳۰ میلیارد تومان از بند زندان رهایی پیدا کرده اند و این قطار بدون توقف همچنان به مسیر خودش ادامه می دهد.

یزدی ها که همیشه در امور خیر پیشگام هستند، هر ساله با برپایی پویش های مختلف در مناسبت های مختلف زمینه را برای به میدان امدن سایرخیرین نیکوکار و آزادی زندانیان مهیا می کنند که می توان به طرح های هر هیئت آزادی یک زندانی در ماه محرم، پویش یلدای رهایی و سهم من آسمان ویژه ماه مبارک رمضان اشاره کرد.

محمد حسین افروز مدیر روابط عمومی ستاد دیه استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص آخرین وضعیت محکومین جرایم غیرعمد استان یزد اظهار کرد: هم اکنون تعداد ۱۶۷ مددجو محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که برای آزادی آن‌ها مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

افروز با اشاره به طرح ها و پویش های ستاد دیه استان یزد در خصوص آزادی زندانیان گفت: تاکنون به مناسبت های مختلف طرح ها و پویش های مختلف برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا شده است که این بار با حلول ماه مبارک رمضان مانند سال های گذشته پویش سهم من آسمان در حال اجرا است.

مدیرروابط عمومی ستاد دیه استان یزد اذعان کرد: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه و نفقه و در رتبه بعدی هم مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد قرار دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 21 زندانی با همدلی مردم و خیرین در پویش ماه مبارک رمضان آزاد شدند افزود: سال گذشته با آزادی 335 زندانی جرایم غیرعمد و رشد 53 درصدی آزادی خوشبختانه اتفاقات خوبی در استان رقم خود و امسال هم امیدواریم با همراهی مردم مومن و خیر استان یزد بتوانیم گام موثری در راستای آزادی جرایم غیرعمد برداریم.

افروز تصریح کرد: ستاد دیه استان یزد با شیوع کرونا برنامه گلریزان را تعطیل نکرد و برای اولین بار در کشور گلریزان مجازی برگزار شد و امسال هم با همکاری صدا و سیما و داشتن 90 دقیقه برنامه زنده در شبکه استانی و برپایی پویش «سهم من آسمان» سعی داریم زمینه آزادی زندانیان روند روبه رشدی را داشته باشد.

وی بابیان اینکه ستاد دیه استان یزد از همه ظرفیت ها برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد استفاده کرده است افزود: بیشترین حضور خیرین در آزادی زندانیان سهم استان یزد است و با برگزاری طرح هایی چون هر هیئت آزادی یک زندانی، طرح رضوان ویژه تخصیص هزینه ختم و عروسی به آزادی زندانیان، طرح یلدای رهایی و طرح بهاریه خوشبختانه این امر تسریع پیدا کرده است.
ارسال نظرات