رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: در بسیج سازندگی طرحی با عنوان محروم‌زدایی مردم‌پایه طراحی شده که ابعاد مختلفی دارد. این طرح در دو بستر اجرا می‌شود و بیش از ۱۰ هزار روستا را در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۴۴
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت با سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی دیدار کرد.

سردار زهرایی در این دیدار با اشاره به فعالیت‌های بسیج در بخش‌های مختلف اظهارداشت: بسیج سازندگی به دنبال پیامدمحوری است و این به آن معنی است که راهبردها به صورت آبشاری از بالا ارائه نمی‌شود؛ بلکه بخش‌های مختلف، برای حل مشکلات، هم راهبرد و هم تاکتیک دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ابراز داشت: ما در بسیج سازندگی کار هدفمند را آغاز کرده‌ایم و طرحی با عنوان محروم‌زدایی مردم پایه طراحی شده که ابعاد مختلفی دارد. این طرح در دو بستر اجرا می‌شود و بیش از ۱۰ هزار روستا را در برمی‌گیرد.

وی افزود: از طرفی برخی فعالیت‌ها نیز در محلات انجام می‌شود. در محلات محور کارها، پروژه‌های زیرساختی اشتغال است و یا پروژه‌های امیدآفرینی مانند احداث پارک، خانه بهداشت و نظایر این‌هاست.

زهرایی با اشاره به لزوم همکاری سازمان بسیج سازندگی با بنیاد هدایت اظهار داشت: دو ظرفیت برای همکاری وجود دارد؛ اولین ظرفیت وجود نیروهای جهادی است که در حال جغرافیا محورشدن است و ۶ قرارگاه ملی و ۹۲ قرارگاه استانی داریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی یکی دیگر از این ظرفیت‌ها را وجود صندو‌ق‌های قرض‌الحسنه عنوان کرد و گفت: تعداد ۲۴ هزار ۷۰۰ صندوق داریم که یک میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار عضو دارد و خانگی هستند؛ این‌ها قرار نیست تبدیل به بانک شوند و سپاه هم دخالتی در آن‌ها ندارد.

وی بیان داشت: دبیری نهضت جهش تولید برعهده بسیج سازندگی است؛ بنابراین باید بررسی کنیم که در این خصوص چگونه می‌توانیم در کنار امامان محله قرار بگیریم. دبیری بحث کمک مؤمنانه نیز در سپاه به بسیج سازندگی سپرده شده است و در این زمینه‌ها آماده همکاری با بنیاد هستیم.

زهرایی با اشاره به طرح مهراوه محله همدل گفت: بسیج سازندگی آماده است از ظرفیت‌های خود برای حل مشکلات محلات استفاده کند.

حجت الاسلام میرمحمدیان نیز در این دیدار با تأکید بر هماهنگی امامان محلات با بسیج سازندگی اظهار داشت: در بسیاری از امور مانند اشتغال، امامان محله با سیر کار آشنا نیستند. بنابراین نیاز به مساعدت و همکاری بسیج سازندگی دارند.

مدیر عامل بنیاد هدایت گفت: ما مناطقی داریم که زمین حاصل‌خیز و باران فراوان دارند، اما جوانان این مناطق سراغ کارهایی نظیر کشاورزی نمی‌روند و درخواست‌شان این است که برایشان کارخانه احداث شود. بنابراین کار امامان محله ما این است که به مردم هویت‌بخشی کنند و خود جوانان پای کار بیایند.

 
 
ارسال نظرات