خبرهای داغ:
آیاتی از سوره‌های مائده و انعام در جزء هفتم قرآن کریم، رمز‌های موفقیت در زندگی دنیایی را بیان می‌کنند.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۷۳
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، بهره بردن از توصیه‌های الهی در کتاب بزرگ قرآن، هم موفقیت در زندگی دنیایی بندگان را تضمین می‌کند و هم توشه‌ای برای دنیای باقی و آخرت است.

در جزء هفتم قرآن مبین، خداوند متعال پیامبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم را به هدایت بندگان سفارش می‌کند و آیاتی از سوره‌های مبارکه مائده و انعام را به عنوان چراغ راه انسان‌ها در پیمودن مسیر بندگی قرار می‌دهد.

در میان آیات سراسر نور این سوره‌های مبارکه، ترجمه ۱۲ آیه، ۱۲ راهکار برای داشتن یک زندگی موفق را پیش روی ما قرار می‌دهد.

درآیات ۸۶، ۸۷، ۸۹، ۱۰۱، ۱۰۵ و ۱۰۶ سوره مائده به بندگان و مومنان سفارش شده است با پرهیز از عیب جویی از دیگران، به جای اینکه به اعمال دیگران بپردازند به خودتان بپردازند، آنانی که آیات خدا را دروغ پنداشتند همدم آتش هستند، چیز‌هایی که خدا حلال کرده را بر خود حرام نکنید، خداوند شما را به سوگند‌های با اراده‌ای که می‌خورید مواخذه می‌کند، سوالات بیجا و بیهوده نپرسید که به ضرر شما خواهد بود، در هنگام مرگ حتماً وصیت کنید و ۲ شاهد بگیرید و اگر کسی را مسخره کنید نتیجه اش گریبان شما را می‌گیرد.

درخلاصه‌ای که از معانی آیات ۱۰، ۳۲، ۴۳، ۶۴، ۹۳ و ۱۰۹ سوره مبارکه انعام گردآوری شده است نیز ، پروردگار یکتا، با زودگذر خواندن زندگی دنیایی ، مومنان به خدا و رسول او را این گونه سفارش می‌کند که زندگی دنیا در مقابل زندگی آخرت بازی و سرگرمی است، انسان حق ندارد خود را در معرض امتحان الهی قرار دهد، کسی که بر خدا دروغ می‌بندد از همه ستمکار‌تر است، خدا شما را از هر اندوهی می‌رهاند، ولی شما برای او شریک قائل می‌شوید و شیطان اعمال بد را با آراستن، زیبا جلوه می‌دهد.

این آیات، هم مصداق واقعی تبدیل انسان به فردی موفق و مفید در دنیایی ست که هر لحظه ممکن است، اسیر هوای نفس و وسوسه‌های شیطان رانده شده قرار گیرد و هم هدایت کننده انسان به سوی کمال و رستگاری هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها