خبرهای داغ:
یک هفته قبل از شروع ماه رمضان به خانه‌ها سر زدیم تا از نزدیک مهم‌ترین مشکلات را رصد کنیم که حالا از این کارمان خیلی هم خرسندیم ...
کد خبر: ۹۳۳۵۴۰۶
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، در حالی که برخی از استان‌ها بهاری‌ترین هوای فروردین سالشان را تجربه می‌کنند دمای هوا در بعضی شهرهای خوزستان به ۳۷ درجه هم رسیده؛ وضعیت جوی‌ای که همزمانی آن با ماه مبارک، خانواده‌های ندارِ زیادی را به چالش کشیده است‌.

شاید اگر گرمای هوا نبود چالشی هم به وجود نمی‌آمد اما در خوزستان و به ویژه شهرهای مرکزی و جنوبی‌اش فرقی نمی‌کند خانه‌ات چندمتری یا با چه مبلمان و لوازمی باشد، چون اینجا اگر کولر روبه‌راهی نداشته باشی بقیه امکانات بی‌معنی است.

حالا چند روزی می‌شود که جوانان جهادی گروه منتظران ظهور آستین‌ غیرتشان را در شهرستان کارون بالا زده‌اند تا همزمان با این ماه مبارک، چالش خانه‌هایی که کولرهایشان از نفس افتاده را در سریع‌ترین زمان ممکن و قبل از شدت گرفتن گرمای تب‌دار خوزستان حل کنند.

مسؤول روابط عمومی و یکی از جهادگران این گروه فعال و دلسوز است تا برایمان از اقداماتی بگوید که کام روزه‌داران شهرستان کارون را با آن‌ها شیرین کرده‌اند:

یک هفته قبل از شروع ماه رمضان به خانه‌ها سر زدیم تا از نزدیک مهم‌ترین مشکلات را رصد کنیم که حالا از این کارمان خیلی هم خرسندیم چون شاید اگر به بهانه گرمی هوا در مسجد می‌ماندیم و به تهیه بسته‌های غذایی برای توزیع اکتفا می‌کردیم از مشکل اصلی مردم منطقه غافل می‌شدیم.

گازگیری

چالش اصلی مردم، کولرهای نیازمند تعمیر، سرویس و گازگیری بود، آن هم در شرایطی که یک گازگیری معمولی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان هزینه‌بردار است و این برای سرپرست‌های خانواری که به زور دستشان به دهانشان می‌رسید واقعا رقم سنگینی بود.

 

به همین دلیل در مسجد دور هم نشستیم و بعد از گذاشتن فکرهایمان روی هم، تصمیم گرفتیم تعمیر، سرویس و گازگیری کولرها را انجام دهیم؛ کار سختی بود اما به همت بچه‌ها از سومین روز ماه مبارک اقداماتمان آغاز شد و تا به این لحظه توانستیم بالغ بر ۵۰ کولر را بر مدار بیاوریم.

 

همین چند ساعت پیش بچه‌ها محموله کولرهای جدید نیازمند به تعمیر را آوردند و رسیدگی‌ها آغاز شده است؛ این حرکت تعمیر کولرها نیز متوقف نخواهد شد و در طول تابستان ادامه خواهد یافت، مثل سال گذشته که پس از رصد و تحویل کولرها، هفته‌ای یک بار در مسجد امام حسین (ع) اسلام‌آباد جمع می‌شدیم و کولرها را تعمیر می‌کردیم.

جهادی‌ها

از وضعیت بچه‌های گروه پرسیدید، خب راستش را بخواهید این را تا به حال جایی نگفته‌ام اما خیلی از بچه‌های گروه جهادی هم وضعیت مالی آنچنانی ندارند و با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما خدا را گواه می‌گیرم که این عزیزان از بقیه‌ی اعضا فعال‌ترند و اشتیاقشان به اندازه‌ای است که بقیه را برای ادامه مسیر محکم‌تر و بااراده‌تر می‌کند.

همین چند روز پیش که در حال تحویل کولرهای گازگیری شده به مردم بودیم نمی‌دانید چه سلام و صلواتی کل منطقه را برداشت؛ بچه‌ها روزه‌دار و زبان‌هایشان از شدت تشنگی و گرما به سقف دهانشان چسبیده بود اما دریغ از یک گلایه، خب بقیه مردم هم که عرق ریختن و نفس‌نفس زدنشان را دیدند با صلوات و خداقوت به کمکشان آمدند و زیر کولرها را گرفتند و همین یکی شدن مردم و بچه‌های جهادی یک دنیا می‌ارزد.

هدیه کفش

ببینید، کار جهادی همانطور که وقت و مکان نمی‌شناسد، نوع و جنسش هم نباید به تکرار دچار شود چون نیازها متفاوت است و شاید نیاز یک محله بسته‌های معیشتی، محله دیگر تعمیر کولر و حتی برخی خانواده‌ها هدیه کفش باشد.

 

بچه‌ها هم به همین جهت، بعد از رصد با کمک گروه جهادی بانیان سفره خدا ۲۱۷ جفت کفش را تهیه و بین افرادی که نیازمند بودند توزیع کردند، شاید این حرکت عجیب به نظر بیاید اما تجربه نگاه‌های تشکرآمیز کسانی که کفش‌ها را تحویل گرفتند و کفش‌های کهنه و قدیمیشان را دور انداختند بهترین ذخیره دنیا و آخرت است.

ما معمولا از این مدل‌ کمک‌هایمان عکسی نمی‌گیریم اما برای مثال اگر بخواهم بگویم، برادر آبروداری با ۳ بچه قدونیم‌قد بود که چند سالی میشد کفشش کهنه و پایش را می‌زد، او آب تصفیه می‌فروخت و هرچه درآمد داشت خرج بچه‌هایش میکرد؛ خب ما هم با توجه به شرایطش و اینکه دیدیم کفشش تا چه اندازه خورده شده و حتی زیره‌اش از بین رفته یک جفت کفش به او هدیه دادیم و چقدر تشکر کرد، میگفت حالا بهتر و بیشتر میتواند کار کند.

 

غیرت

در حال حاضر هم با توجه به اینکه در ماه میهمانی خدا هستیم حواسمان هست که بسته‌های معیشتی از قلم نیفتد و در کنار تعمیر کولرها به نیت پدر فقرا، مولایمان امیرالمومنین (ع) در حال بسته‌بندی و توزیع مواد غذایی و خشکباریم.

 

بچه‌ها هم با زبان روزه در حال پیگیری وضعیت کولرها و بسته‌بندی بسته‌ها هستند و حس‌حالشان مثال‌زدنی است؛ شاید باورتان نشود اما باوجود اینکه چندبار تاکید و اصرار کردیم که کارها به بعد از افطار موکول شود اما قبول نمی‌کنند و می‌گویند این مردم خانواده ما هستند، چطور غیرتمان بپذیرد که در این گرما و با وجود زبان روزه از خنکای هوای کولر محروم باشند؛ انشالله که خداوند جهاد بچه‌ها را که با نیت‌هایی صاف به میدان آمدند بپذیرد و بتوانیم به قدر توانمان گرهی از کوری مشکلات شهر و منطقه و محله‌مان باز کنیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها