مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان در گفت وگو با "بسیج":
زنجان-مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان گفت: در راستای ایجاد مشاغل خانگی و توانمندسازی بانوان، طرح «فدک» در استان زنجان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۱۰
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
لیلا رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بسیج زنجان اظهار کرد: از اواخر آبان‌ماه سال گذشته طرح فدک در راستای ایجاد مشاغل خانگی و ایجاد شغل برای زنان سرپرست خانوار در سازمان بسیج جامعه زنان آغاز شده است.
 
اجرای طرح «فدک»زمینه ساز توانمندی بانوان در جامعه است

مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان با اشاره به اینکه بسیج جامعه زنان برای اجرای این طرح از کمک‌های سازمان بسیج سازندگی استفاده خواهد کرد، عنوان کرد: علاوه بر این موسسه یاس نوین بنیاد تعاون نیز در راستای ارائه مسیر مناسب در ایجاد شغل کمک کننده طرح خواهد بود.

وی با بیان اینکه در این طرح کارآفرینان در زمینه‌های مختلف شناسایی شده و به موسسه یاس نوین ارجاع داده خواهند شد، بیان کرد: با خوشه‌بندی مشاغل، این افراد به بسیج جامعه زنان معرفی شده و اقدامات لازم در زمینه کارآفرینی و ایجاد اشتغال بانوان انجام می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه‌ای با کمیته امداد نیز در زمینه اشتغال‌زایی منعقد شده است، ادامه داد: تلاش شده با به کارگیری توانایی هر سه مجموعه گام‌های موثری در زمینه اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست، بد‌سرپرست و یا حتی زنان علاقه‌مند به کارآفرینی برداشته شود.

مسئول بسیج جامعه زنان استان زنجان با اشاره به اینکه طرح فدک تلاش دارد تا بانوان ابتدا مسئولیت خانه‌داری، مادری و همسری را به جا آورند و این مسؤولیت‌ها را فراموش نکنند و سپس به فکر کمک اقتصادی به افراد خانواده باشند، ادامه داد: این طرح سبب توانمندی بانوان شده و در ایجاد درآمد به خانواده موثر خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت از مشاغلی که در منزل قابل انجام است، تصریح کرد: گام نخست این است که رابطان کارجویان و زمینه علاقه‌مندی آن‌ها را شناسایی کرده و در کنار آن به شناسایی تولید‌کننده‌های خرد و کلان بپردازد تا این دو گروه را به هم متصل کنند.
ارسال نظرات