خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ارائه تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی به هنرمندان برای رونق کسب و کار در گذر‌های فرهنگ و هنر خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۴۱
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صابر سهرابی اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه موجود که به امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است، این وزارتخانه در قالب طرح گذرهای فرهنگ و هنر و طرح تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاهای قابل تبدیل به فضاهای فرهنگی و هنری از کسانی که می‌خواهند کسب و کارهای فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ و هنر و هم چنین افزایش دسترسی مردم به آثار و خدمات فرهنگی و هنری جزء برنامه‌های وزارت خانه است و ذیل این دو برنامه کلان، راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در شهرها، تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی هنری، راه‌اندازی روز بازارهای فرهنگ و هنر، خرید و فروش اینترنتی آثار فرهنگی و هنری و دسترسی آنلاین به رویدادها و آثار فرهنگی و هنری در قالب طرح‌های حمایتی اجرا خواهد شد.

صابر سهرابی گفت: گذرهای فرهنگ و هنر کار مشترک بین شهرداری‌ها و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. شهرداری‌ها با اختصاص خیابان، میدان یا گذرهای مناسب به این کار و آماده‌سازی آن در این اقدام مشارکت می‌کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از طریق صندوق اعتباری هنر با اعطای تسهیلات ارزان قیمت از بخش خصوصی برای راه‌اندازی کسب و کارهای فرهنگی و هنری حمایت می‌کند.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس افزود: شهرداری‌ و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می‌توانند با شناسایی، مطالعه و انتخاب فضاهای مناسب درخواست‌های خود را به معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دهند تا پس از بازدید از فضاهای انتخاب شده و تایید آن، امکان پرداخت تسهیلات به کسانی که بخواهند در آن‌جا کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، فراهم ‌شود.

سهرابی تصریح کرد: کتاب‌فروشی، گالری، سالن‌های کوچک نمایش فیلم، تماشاخانه‌های خصوصی، پلاتوهای تئاتر، کارگاه، فروشگاه‌های لوازم هنری، آموزشگاه‌های هنری، کارگاه و فروشگاه طراحی مدو لباس ایرانی، موزه‌های خصوصی مربوط به فرهنگ و هنر، کافه موزه‌های فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نوپای فرهنگی و هنری و .... از جمله کسب و کارهای مورد حمایت و در اولویت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از تبدیل فضاهای میراثی، اوقافی و دیگر فضاها به فضاهای فرهنگی و هنری خبر داد و افزود: برای افزایش فضاهای فرهنگی و هنری و همچنین افزایش دسترسی مردم به آثار و رویدادهای فرهنگی و هنری، طرح تبدیل فضاهای موجود شهری به فضاهای فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح از کسانی که بخواهند با تبدیل فضاهای موجود شهری چه فضاهای میراثی، چه فضاهای اوقافی و چه فضاهای دیگری که این قابلیت را دارند، به فضاهای فرهنگی و هنری، کسب و کار فرهنگی و هنری راه‌اندازی کنند، با ارائه تسهیلات از طریق صندوق اعتباری هنر حمایت می‌شود.

سهرابی افزود: این افراد می‌توانند بر اساس فرم‌های طراحی شده، طرح توجیهی خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ارائه کنند.

وی گفت: متقاضیان این تحول فرهنگی که حداکثر سقف تسهیلات آن 300 میلیون تومان با سود چهار درصد، تنفس یک ساله و بازپرداخت سه ساله است برای دریافت فرم‌های مربوطه به معاونت فرهنگی و امور رسانه این اداره کل مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین تاکید کرد: هنرمندان فقط تا پایان روز یک شنبه پنجم اردیبهشت 1400 مهلت مراجعه به معاونت فرهنگی اداره کل را دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها