خبرهای داغ:
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به تلاش های حضرت آیت الله عارفی بنیانگذار فقید مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، گفت: آثاری که از تحصیل کرده های این حوزه باقی مانده همه از آثار وجود آن شخصیت بزرگوار است.
کد خبر: ۹۳۳۵۴۶۴
|
۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین  سید علیرضا عبادی در دیدار با رئیس مدرسه علمیه سفیران هدایت ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و بزرگداشت یاد و خاطره استاد بزرگوار مرحوم حضرت آیت الله جواد عارفی، گفت: مرحوم حضرت آیت الله عارفی بعد از آن دوران اختناق رضاخانی با شرایط سخت آن زمان زیربنای مدرسه و تحصیل را بعد از مدت ها تعطیلی شروع کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: آثاری که از تحصیل کرده های اولیه این حوزه چه در استان و چه در مراکز دیگر باقی مانده همه از آثار وجود آن شخصیت بزرگوار است.

وی افزود: البته در حال حاضر ما همان جدیت رسیدگی به امور این حوزه و مسائل مربوط به آن را در یادگارهای آنها مشاهده می کنیم که خیلی جای تشکر دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آقای عبادی بیان داشت: شیوه تحصیل اجتهادی در همه حوزه ها که بسیار چیز خوب و لازمی است اما از حضور بالفعل و مورد نیاز روحانیت معظم در جامعه این بهره اش کم است و در ایام خاصی منحصر می شود.

امام جمعه بیرجند گفت: در بعضی از جاها چه از نظر پیش نماز و چه از نظر بقیه مسائل دیگر حتی تراکم دارند و ما در این زمینه عقب ماندگی داریم که در حال حاضر از ۱۵۰۰ مسجدی که در استان است شاید خیلی بیشتر از نصف آن امام جماعت ندارد.

وی افزود: در حال حاضر باید برخی از طلاب و روحانیون متناسب با نیازهای فوری جامعه در سطح مردم تحصیلاتی را داشته باشند و این جاهای خالی پر کنند، این مسئله پیش از تاسیس حوزه سفیران در سطح ایران هم به عنوان یک نیاز مطرح بود.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر الحمدلله حوزه سفیران هدایت در قالب خودش در راستای کاری خود هم به صورت طولی و عرضی پیش می رود و هم در صحنه های تبلیغ، جماعت و … حضور دارد که این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، بنابراین یک مسئله قابل قبول و قابل حمایت است، ما هم در حد وسعمان در این جهت وظیفه داریم.

وی در ادامه با ابراز خرسندی نسبت به وجود اساتید خوب در حوزه سفیران هدایت، گفت: نعمت وجود حجت الاسلام والمسلمین آقای مختاری خیلی برای استان موثر بود که به دلیل و دلایلی ایشان از منطقه تشریف بردند.

امام جمعه بیرجند در پایان ابراز داشت: مسئله هدایت و ظلالت مهمترین موضوع بشر است و بعد مسئله هادی، اینکه تولید عالم، مبلغ و پیشوا می کند.

وی ادامه داد:  هر کس سنت حسنه ای را ایجاد کند بدون اینکه از ثواب عامل چیزی کم شود در روز قیامت از ثواب همه آن آثار برخوردار است که این ها همه از آثار وجود مرحوم آیت الله عارفی است و تداوم آن به وسیله فرزندان نسلی و فرزندان پرورشی ایشان است، خداوند روح ایشان و همه گذشتگان و همه  علمای بزرگ این شهر و استان بالاخص مرحوم آیت الله تهامی و آیتی را شاد کند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها