خبرهای داغ:
مدیر حوزه‌های‌ علمیه استان کرمانشاه گفت: پیامبر اکرم در مورد فضیلت ماه رمضان می فرمایند ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت الهی است.
کد خبر: ۹۳۳۵۵۸۳
|
۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کرمانشاه اظهار کرد: ماه مبارک رمضان در نگاه اسلام و قرآن جایگاه ویژه دارد و انسان‌ها می‌توانند با تعالی روحی و معنوی و پرهیز خوردن و نوشیدن در مدت روزه داری قرب الهی را کسب کنند.

وی افزود: در دومین سال هجرت آیه مبارک «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِن قَبلِکُم لَعَلَّکُم تَتَّقونَ» در آخرین جمعه ماه شعبان بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد و ایشان بشارت آمدن ماه رمضان را به مردم دادند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: آخرین خطبه ماه شعبان پیامبر اکرم (ص) به خطبه شعبانیه معروف است و ایشان به مردم می‌فرمایند: ای مردم ماه خدا به سوی شما می‌آید ماهی که همراه با برکت، رحمت و مغفرت الهی است و کسی مشمول رحمت خداوند می‌شود که عظمت ماه رمضان را درک کند.

ایرانی بیان کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) به پیامبر عرض کردند بالاترین عمل در ماه مبارک رمضان چیست؟ و ایشان فرمودند پرهیز و دوری از انجام گناه و معصیت به درگاه خداوند متعال از بالاترین فضیلت‌ها است.

وی با اشاره به ویژگی‌های ماه مبارک رمضان تاکید کرد: در ماه مبارک رمضان حتی خواب روزه دار نیز عبادت محسوب می‌شود زیرا در سایر ماه‌های سال ممکن است افراد روزه باشند اما خواب آنها عبادت نیست و نفس کشیدن شخص روزه دار که یک عمل طبیعی است حکم ذکر و تسبیح خداوند را دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ماه رمضان، ماه قرآن است و خداوند می‌فرماید اگر شخصی در این ماه آیه‌ای از قرآن تلاوت کند معادل ختم قرآن دارد و قرائت سوره کوثر که با سه آیه کوتاه‌ترین سوره قرآن است ثواب سه ختم قرآن دارد.

ایرانی گفت: انجام کارهای خیر مانند صدقه و افطاری دادن به یکدیگر از ثواب بالایی برخوردار بوده و افراد بالا دست باید به زیر دستان خود در این ماه رمضان ترحم داشته باشند و چه خوب است با توجه به شرایط کرونایی مردم در کمک‌های مومنانه هر چند به مقدار اندک شرکت کنند.

ارسال نظرات