خبرهای داغ:
زندگی‌نامه شهید «مسعود عفتی اقدم»؛

از قهرمانی در بسکتبال تا شهادت در اروند

تبریز- «مسعود عفتی اقدم» با آغاز جنگ تحمیلی و فرارسیدن زمان خدمت سربازی راهی جبهه شد و سرانجام در تاریخ 10 مرداد 1367 در اروندرود به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۳۳۵۵۹۲
|
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱

به گزارش خبرنگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، «مسعود عفتی اقدم» در اول مهرماه 1343 در شهرستان آذرشهر چشم به جهان گشود.

وی با آغاز جنگ تحمیلی و فرارسیدن موعد خدمت سربازی راهی جبهه‌ها شد و پس از مجاهدت‌های فراوان، سرانجام در 10 مرداد 1367 در اروندرود به آرزوی خود که همانا شهادت بود، رسید.

شهید «مسعود عفتی اقدم» در اول مهرماه 1343 در شهرستان آذرشهر چشم به جهان گشود. از کودکی به ورزش علاقه داشت و در محله با دوستانش فوتبال بازی می‌کرد. دوران تحصیلات ابتدایی و بالاتر را به خوبی طی کرد.

از نوجوانی بسکتبال را به صورت حرفه‌ای انجام داد و عضو تیم‌های مطرح منطقه خود بود. در مسابقات شرکت می‌کرد و چندین بار هم مقام استانی به دست آورده بود.

از اخلاقی خوش برخوردار بود و همیشه دیگران را به خواندن نماز اول وقت توصیه می‌کرد. با بدحجابی بسیار مخالف بود. وی جوانی متواضع بود. وی در سال 1365 به خدمت مقدس سربازی رفت و بعد از طی دوره آموزش مقدماتی و اخذ سردوشی در ارومیه به پادگان شهید جراحی واقع در شهرستان ماهشهر استان خوزستان که پادگان نیروی دریایی سپاه پاسداران بود، منتقل شد.

برادرش محمد که در منطقه عملیاتی به عنوان رزمنده مجاهدت می‌کرد، می‌گوید در اولین فرصت نامه‌ای از یگان مربوطه گرفتم که برادرم به جبهه اعزام نشود و در پادگان خدمت نماید و این نامه را به طور مستقیم به فرمانده دادم و او نیز موافقت نمود. با خصوصیات اخلاقی که از او سراغ داشتم، با فرمانده‌اش قرار گذاشتم که در این زمینه چیزی به برادرم نگوید. پس از یک ماه فرصتی پیش آمد و به ملاقات مسعود رفتم که با عصبانیت با من برخورد کرد.

موضوع را جویا شدم که مرا پیش فرمانده خود برد. علت را که فهمیدم، هر کاری کردم نتوانستم قانعش کنم. مسعود با عصبانیت وقتی می‌فهمد که برادرش مانع اعزام او به جبهه شده، گفت که مگر خون من رنگین‌تر از رزمندگان دیگر است؟ چرا نباید از میهن اسلامی‌ام دفاع کنم و بالاخره برادر و فرمانده مجاب می‌شوند که با اعزام او موافقت کنند.

وی سرانجام در مرداد 1367 در اروندرود به شهادت رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها