خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس:
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با بیان اینکه فرهنگ پاسداری ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد، گفت: ماهیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فرهنگ پاسداری تشکیل داده است.
کد خبر: ۹۳۳۵۹۱۴
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاري بسيج از فارس، جلال یارمحمدی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ۲ اردیبهشت‌ماه سالروز تأسیس سپاه به دستور امام راحل، ضرورت تشكیل این شجره طیبه را یادآور شد و گفت: بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی با بینش الهی و مدبرانه خود ترسیم‌گر نقشه راهی شدند كه به حكومت جهانی مهدی موعود(عج) ختم شود و در این راه همه نوع آینده‌نگری انجام دادند تا بتوان به هدف غایی كه سپردن پرچم این انقلاب به صاحب اصلی آن است، دست یافت.

وی، تشكیل سپاه را یكی از معجزات انقلاب اسلامی دانست و افزود: ماهیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را فرهنگ پاسداری تشكیل داده است تا پاسداران این نظام و انقلاب همواره تداوم‌گر راه پاسدار اصلی مكتب عشق یعنی حضرت سیدالشهدا(ع) باشند.

یارمحمدی با بیان اینکه فرهنگ پاسداری ریشه در فرهنگ عاشورایی دارد، گفت: قدم برداشتن در راه شهدای کربلا و دفاع مقدس مایه افتخار و سربلندی پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف است.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس با تأكید بر اهمیت ترویج مکتب شهید سلیمانی در جامعه بیان كرد: شهادت‌طلبی و از جان‌گذشتگی مؤلفه مهم پاسدار تراز انقلاب اسلامی است که در شخصیت بزرگوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان شاخص مشاهده می‌‌کنیم که این مکتب و این فرهنگ مورد علاقه و اقبال قشر نوجوان و جوان کشور قرار دارد و گواه آن نیز حضور باشکوه و حماسی ملت ایران به‌خصوص جوانان در تشییع پیکر مطهر این شهید بزرگوار است.

وی با بیان در طول بیش از ۴ دهه عمر، سپاه پاسداران در دفاع از کشور و مقابله با تهدیدات نظامی موفق و درخشان عمل کرده است، گفت: مأموریت‌های سپاه محدود به محور نظامی نبوده و امروز سپاه سردمدار روحیه فرهنگ انقلابی، محرومیت‌زدایی و حضور در عرصه خدمت‌رسانی به مردم است.

یارمحمدی با اشاره به امدادرسانی سپاه در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله به مردم  گفت: امروز نیز ظرفیت‌های پزشکی سپاه و بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی و در کنار کادر بهداشت و درمان در زمینه مقابله با بیماری کرونا فعال هستند.

الگوی ولایت‌مداری و انقلابی‌گری

وی با بیان اینکه سپاه در ولایت‌مداری و انقلابی‌گری یک نهاد الگو و شاخص برای سایر دستگاه‌ها و نهادهاست، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در دیدار با فرماندهان سپاه می‌فرمایند در بین پدیده‌های گوناگون بر‌آمده‌ از انقلاب اسلامی که کم هم نیست، سپاه یک خصوصیّتی دارد. سپاه جزو نهادها و پدیده‌های برآمده‌ از انقلاب اسلامی است؛ خصوصیّاتی در آن هست که در سایر برکات ناشی از انقلاب این خصوصیّات را انسان کمتر مشاهده میکند. اوّلاً ولادت سپاه در بحبوحه‌ی حوادث و هیجانهای بزرگ انقلاب بود؛ بعد رشد و حرکت سپاه و بلوغ سپاه در تلاطم عظیم حوادث دفاع مقدّس [واقع] شد؛ در طول این هشت سال دفاع مقدّس، سپاه رشد کرد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس در ادامه با اشاره به حضور سپاه و بسیج در عرصه مختلف، گفت: اقتصاد مقاومتی و اجرای طرح‌های حمایتی برای رونق اقتصادی، اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به‌خصوص رزمایش‌هاونهضت های کمک مؤمنانه در یکسال اخیر و نقش‌آفرینی بسیجیان در مبارزه با بیماری کرونا از جمله عرصه‌هایی هستند که حضور فعال سپاه و بسیج را مشاهده می کنیم.

یارمحمدی با تأكید بر اینكه سپاه گوش به فرمان رهبری و در عرصه خدمت به مردم فعال است، گفت: امروز پاسداران و بسیجیان ولایتمدار در کنار مردم و در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی فعال هستند و ما پاسداران انقلاب اسلامی تا پای جان بر عهد خود با رهبری و مردم استوار خواهیم ماند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها