خبرهای داغ:
دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب بی شک نقطه عطفی در تاریخ این نظام اسلامی است
کد خبر: ۹۳۳۵۹۳۹
|
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

محمد رضا خبازان فعال رسانه‌ای حوزه نیروهای مسلح ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی(ره) و اشاره به اهمیت این نهاد مردمی در طول ۴۲ سال پس از انقلاب اسلامی در یادداشتی آورده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دستور تاریخی رهبر کبیر انقلاب تشکیل شد و در طول ۴۲ سال پس از انقلاب به رغم تمامی توطئه های دشمنان، روز به روز بدنه این نهاد مردمی و انقلابی مستحکم‌تر و خون شهدا نیز این درخت تنومند را آبیاری کرد.

پس از انقلاب گروه‌های تروریستی نظیر منافقین، فرقان، پژاک، کومله، داعش، حرکت النضال، الاحوازیه و تجزیه طلبان و ... با حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس این دشمنان قسم خورده نظام، توطئه‌های فراوانی را جهت برهم زدن امنیت ملی و ایجاد شکاف بین ملت و حکومت، به بدنه نظام بخصوص سپاه پاسداران وارد کردند اما ایثارگری‌ها، رشادت‌ها و جانفشانی‌های بزرگمردانی نظیر شهید باکری، شهید همت، شهید جهان آرا، شهید بهنام محمدی و شهید حسین فهمیده ۱۳ ساله در دوران دفاع مقدس و شهید حججی، سردار شهید همدانی، شهید تقوی ها و عباس کردانی‌ها در راه دفاع از حرم اهل بیت(ع) و در آخر نیز شهید محسن فخری زاده دانشمند صنعت دفاعی کشور، توطئه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرد.

سپاه پاسداران در این سال‌ها علاوه بر ماموریت‌های کلیدی خود در راستای دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین حراست از مرزهای کشور جهت برقراری امنیت و آرامش جامعه، در بحران‌های مختلف بخصوص در بلایای طبیعی همواره با استفاده حداکثری از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج در کنار مردم بوده که سیل ۹۸ در خوزستان نمونه بارزی از این ایثارگری هاست و سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی نیز نمونه ای از یک مرد انقلابی و میدانی بود که تا آخرین لحظه‌های حیاتش خود را خادم مردم و خدمت به مردم را بزرگترین عبادت می دانست.

ورود قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای اجرای پروژه‌های بزرگ در کنار دولت‌ها، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند سپاه پاسداران در این سال ها بود که نقش مهمی در توسعه و آبادانی شهرهای کشور داشت.

سپاه پاسداران به رغم این که سال هاست توسط آمریکا و کشورهای اروپایی مورد تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته با این وجود در زمینه توسعه و تجهیز صنعت دفاعی بخصوص ساخت بومی موشک‌های نقطه زن و دوربرد افتخار دیگری را برای این سرزمین اسلامی به همراه داشت و شاید یکی از دلایلی که پس از ۴۲ سال دشمنان به خود اجازه جولان در منطقه را نداده‌اند، داشتن چنین قدرت نظامی و دفاعی است.

نیروهای مدافع حرم سپاه پاسداران نیز در سال‌های گذشته با نثار جان خود برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) و همچنین دفاع از مرزهای این کشور اسلامی، امنیت و آرامش را به جامعه هدیه داده اند و اگر چه برخی از دشمنان داخلی این مدافعان حرم را سربازان بشار اسد معرفی کردند اما هدف الهی این بزرگمردان برای حضور در این میدان سخت، بسیار بالاتر از این بود که با چنین سخنان سخیفی دست از مجاهدت بردارند.

همچنین سربازان گمنام امام زمان (ع) در اطلاعات سپاه نیز در این سال‌ها نقش برجسته ای را در تامین امنیت کشور داشته اند که از شاهکارهای این سربازان ولایت می توان به شکار عبدالمالک ریگی در آسمان و دستگیری روح الله زم مدیر کانال تلگرامی معاند آمدنیوز و
حبیب اسیود ⁩سرکرده گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» اشاره کرد که شاید در باور هیچوقت از این افراد و حامیانشان چنین سرنوشتی نمی گنجید.

سپاه پس از فرمان تاریخی رهبر معظم انقلاب برای کمک‌های مومنانه جهت حمایت از نیازمندان نیز وارد میدان شد و در مراحل متعدد با تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی و همچنین تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مناطق کم برخوردار، خدمتی دیگر را به ولی نعمتان خود ارائه داد.

همچنین اجرای طرح نبی اکرم(ع) و طرح سردار شهید قاسم سلیمانی برای تعمیر و بازسازی منازل فرسوده و پرخطر و همچنین شناسایی و خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به کرونا از دیگر خدماتی بود که در سراسر کشور بخصوص استان خوزستان توسط گروه‌های جهادی سپاه پاسداران اجرا شد.

همواره بسیاری از کشورهایی که با بحران‌های سخت مواجه شده‌اند یا دست به دامان استکبار جهانی شده‌اند و یا این که خود را وامدار بانک جهانی و غرب کرده و تبعات مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی فراوانی را به این جوامع وارد کرده است اما در نقطه مخالف آن در ایران اسلامی در تمامی این سال‌ها که بعضا بی تدبیرها و کارشکنی‌های مسئولان باعث ایجاد فشارهای اقتصادی فراوانی بر مردم شده است، این سپاه پاسداران بوده که به عنوان یار دوازدهم ملت همواره با تمام ظرفیت پشتیبان مردم و انقلاب بوده تا کم کاری‌ها را جبران کند که بازهم متاسفانه برخی از غرب‌گراها این خدمت خالصانه را دخالت در امور دولت‌ها عنوان می کردند که بی شک این تنها تفکرات تحمیلی غرب بوده که به ذهن این افراد منتقل شده است.

نیروهای بسیج سپاه پاسداران نیز همواره بدون هیچ چشم‌داشتی به عنوان بازوی پرتوان نظام در تمامی عرصه ها حضوری فعال داشتند و در این راه بسیاری از جوانان این مرز و بودم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند اما در بحران‌ها هیچگاه از بار مسئولیت شانه خالی نکردند.

اگرچه دشمنان نیز در این میان دست از توطئه برنداشته و به کمک عوامل فریب‌خورده خود در داخل بارها و بارها در فضای مجازی دست به تخریب این نیروهای مردمی زدند تا با ایجاد شکاف بین بسیج و ملت اهداف پلید خود را که همان، تضعیف باورهای انقلابی جوانان و تزریق فرهنگ غربی به جامعه است، را محقق سازند.

بی شک هیچ حکومت، دولت و نیروهای مسلحی بدون پشتوانه مردمی حتی با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته نیز نمی توانند، بستری را برای بقای دائمی خود فراهم کنند و تنها اتحاد بین حکومت و ملت‌هاست که می تواند آرامش را بر جامعه حکم فرما کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها