خبرهای داغ:
شاهرود_ شهردار بسطام گفت: مدیریت شهری بسطام مصمم به ثبت چنار‌های کهنسال سطح شهر است و اقدامات اولیه را انجام داده ایم.
کد خبر: ۹۳۳۶۱۸۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
مدیریت شهری بسطام در انتظار ثبت چنار‌های کهنسال این شهربه گزارش خبرگزاری بسیج، محمد سلیمانپور، از اقدام مدیریت شهری بسطام برای ثبت چنار‌های کهن سال و باارزش این شهر گفت و ضمن برشمردن شاخص‌ترین ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی شهر بسطام، تقاضای یک اداره میراث فرهنگی و گردشگری مستقل در بسطام را نمود.
شهردار شهر نمونه گردشگری بسطام اظهار کرد: مطالبات مردم ما کاملا به حق است و هرگز زیاده خواه نبوده و نیستیم.
سلیمانپور همچنین از هماهنگی مثال زدنی تمام مسئولین شهر و بخش بسطام در تحقق ثبت جهانی مجموعه تاریخی این شهر گفت و تاکید کرد: در نشست قبلی با مدیر کل سابق ما تقاضای ارائه سند دستورالعمل ثبت جهانی را مطرح کردیم تا مدیریت شهری بسطام بتواند همسو با دستورالعمل، اقدام مقتضی را در حیطه وظایف خود بعمل آورد، اما تا کنون این شیوه نامه ثبتی به ما تحویل نشده است.
محسن حسنی، رییس شورای شهر بسطام با تاکید بر توجه اداره کل استان به اعتبارات استانی پایگاه میراث فرهنگی بسطام، از زحمات مدیر این پایگاه در بازسازی آبرومندانه سقف مسجد امامزاده محمد (ع) قدردانی کرد.
ناصر شمس، نایب رییس شورای شهر بسطام علاوه بر اعلام ضرورت مرمت برج و باروی بسطام، خواستار پیگیری سند ثبت ملی شاهوار در حوزه میراث طبیعی شد.
شایان ذکر است اولین نشست مشترک حمیدرضا دوست محمدی، سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و مسئولین شهر بسطام، در دفتر امام جمعه شهر بسطام برگزار شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها