خبرهای داغ:
حجت الاسلام نوروزی گفت: ویژه برنامه «خدیجه(س)، مادر امت» امسال در شرایط کرونایی و وضعیت قرمز استان، شب و روز دهم ماه مبارک رمضان مصادف با وفات این بانوی بزرگ، در بستر مجازی در ۱۵ بقعه شاخص استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۳۶۲۰۹
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹

حجت الاسلام رضا نوروزی معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در ماه مبارک رمضان بیان کرد: ویژه برنامه «خدیجه(س) مادر امت» هر ساله به منظور الگوسازی از سیره و شخصیت آن بانوی گرامی اسلام از سوی اوقاف و امور خیریه برگزار می شد که امسال با تاثیر از شیوع بیماری کرونا این مراسم به صورت حضوری برگزار نشد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در خصوص حضرت خدیجه فرموده اند ؛ خدیجه‌ کبری(س) بزرگترین حرکت را به عنوان یک بانوی کامله و عاقله و بزرگوار انجام داد، اول مؤمن به اسلام او بود، بعد هم همه‌ ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد که اگر کمک‌های خدیجه نبود، شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ عمده‌ای به وجود می‌آمد.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه کبری اوّلین بانویی است که دعوت رسول گرامی اسلام را لبیک گفت و به پیام آسمانی او پاسخ مثبت داد و با همه توان و پایداری در کنار رسول خدا(ص) ایستاد، اظهار کرد: در همان زمان که حضرت محمد(ص) از آزار کوردلان رنج می برد، در کنارش کسی بود که خاطر او را شاد می کرد و از بار گران اندوهش می کاست، او کسی جز خدیجه کبری همسر گرامی ایشان نبود. بیرشک حضرت خدیجه(س) بانوی گران قدر و ارجمندی بود که در تمام مراحل زندگی، یاور پیامبر(ص) بود.

معاون فرهنگی اوقاف استان عنوان کرد: ویژه برنامه «خدیجه(س)، مادر امت» امسال در شرایط کرونایی و وضعیت قرمز استان، شب و روز دهم ماه مبارک رمضان مصادف با وفات این بانوی بزرگ، در بستر مجازی در ۱۵ بقعه شاخص استان برگزار می شود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها