رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با توجه به آمار بستری ها و مبتلایان این استان که اوضاع آن نسبت به هفته قبل بهتر شده این استان در حال نزدیک شدن به وضعیت ثبات شیوع کرونا است.
کد خبر: ۹۳۳۶۶۰۴
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر "محمد کریمیان" در نشست استانی ستاد کرونا افزود: هم اکنون ۲۶۴ بیمار کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که نسبت به هفته قبل تعداد آنها کمتر شده است.

وی با ذکر اینکه شهرستان ایلام با ۱۰۴ نفر بالاترین بیمار بستری استان را دارد، افزود: رسیدن به مسیر ثبات نیازمند مدت زمانی بین ۲ تا ۳ هفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تعداد بیماران بستری در فروردین ماه امسال را یک هزار و ۳۸۳ نفر عنوان کرد و یادآور شد: شمار مبتلایان نیز ۶ هزار و ۹۲۹ نفر بوده است.

کریمیان تعداد کل فوتی های کرونا در فروردین ماه را ۴۵ نفر عنوان و تاکید کرد: تعداد فوتی ها نسبت به آبان ماه کمتر است که مهمترین علت آن تجهیز مراکز درمانی به دستگاه های اکسیژن ساز و همچنین افزایش تجربه کادر بهداشت و درمان در روند درمان بیماران است.

ثبت ۳۹۳ مورد ابتلای کارکنان ادارات ایلام به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز در این نشست گفت: ۳۹۳ مورد ابتلای کارکنان ادارات این استان به کرونا از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون ثبت شده است.

دکتر جمیل صادقی فر با ذکر اینکه این رقم با توجه به دورکاری و کاهش حضور کارکنان در ادارات بالاست، ادامه داد: در این مدت همچنین ۶۱ نفر از پرسنل بهداشت و درمان استان نیز به کرونا مبتلا شده اند.

وی با ذکر اینکه معرفی ایلام به عنوان استان برتر کشور در کنار سیستان و بلوچستان از نظر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی جفا به این استان است گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان‌ها نه بین ۲۸ تا ۳۲ درصد بلکه ۵۸ درصد و میزان استفاده از مردم از ماسک نیز ۶۶ درصد است.

به گفته وی، ضعیف‌ترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به پایانه های درون شهری با ۱۷ درصد ثبت شده است.

وی همچنین با اشاره به روند بالای ابتلا در برخی از شهرستان ها، مهمترین علت آن را شرکت در محافل عزا عنوان کرد که در این زمینه باید نظارت‌ها بیشتر شود.

ارسال نظرات