خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

پیروزی‌های سپاه حاصل حاکمیت معنویت در آن است/علت عدم موفقیت در اقتصاد، عدم حاکمیت معنویت و نگاه لیبرالی

همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع)همدان بابیان اینکه پیروزی‌های سپاه حاصل حاکمیت معنویت در آن است، گفت:علت عدم موفقیت در اقتصاد عدم حاکمیت معنویت و نگاه لیبرالی است که باعث عقب افتادگی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۳۶۶۳۱
|
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶

پیروزی‌های سپاه حاصل حاکمیت معنویت در آن است/علت عدم موفقیت در اقتصاد، عدم حاکمیت معنویت و نگاه لیبرالیبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام حسین علیی در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه با بیان اینکه خداوند متعال اساس خلقت انسان را بر پایه معنویت قرار داده است و بستر مادی را نیز ابزاری برای رسیدن به معنویت قرار داده است، اظهار داشت: در این عالم اصل خلقت بر معنویت است و اگر معنویت بر رابطه بشری لحاظ نشود در عالم ماده هم بشریت موفقیتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه دانشمندان علوم تربیتی از منظر علوم اجتماعی در جامعه علت مسایل و مشکلات را بررسی می‌کنند، گفت: اگر با نگاه دیگری به مسایل اجتماعی نگاه کنیم علت العلل این مشکلات عدم معنویت است، بنابراین وقتی نگاه مادی‌گرایی و لیبرالی در اذهان مردم باشد نتیجه سودجویی و مادی‌گرایی می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: در برخورد با مسائل حتی اگر نگاه مکتبی هم نداشته باشیم باز هم یک سری اصول در نهاد انسان قرار داده شده است که از فطریات و جبلیات است.

وی با بیان اینکه خداوند اساس خلقت را بر معنویات و تربیت قرار داده است و علت سعادت انسان هم معنویات معرفی شده که یک اصل کلی تربیت است، گفت: خداوند اولین مخلوق خود را پیامبر(ص) قرار داد چرا که انسان با ظرفیت خود نمی‌تواند پله‌های سعادت را طی کند و باید متصل به تربیت وحیانی و خداوندی باشد.

علیی با تاکید بر اینکه اساس خلقت بر تربیت و معنویت است، گفت: خداوند هدف از خلقت را رسیدن انسان به معنویات معرفی کرده است و اینکه وعده الهی حق است که ۱۲۴ پیغمبر مبعوث شده و یک ذخیره ای برای خود نگه داشته که می‌خواهد جامعه بشریت را طبق آنچه خود تعریف کرده اداره کند که با آمدن منجی عالم بشریت جهان سالیان متمادی در عدالت و معنویت به سر خواهد برد که چشم انداز خلقت خداوند است.

* اصل در عالم انسانیت اصل معنویت است

وی با بیان اینکه خداوند متعال رئیس عقلا و خالق عقل است و بهترین روش های تربیت و معنوی را در سیره خود دارد و پیامبران هم سیره عقلایی خداوند را ادامه داده‌اند، گفت: اصل در عالم انسانیت اصل معنویت است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه تفاوتی که سپاه با ارتش‌های کلاسیک دیگر دارد در معنویت آن است که این را در فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظظله العالی) می‌بینیم، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار خود با مسئولین سپاه یک رکن دائمی را تذکر می‌دهد و آن توصیه بر حفظ معنویت سپاه است و این معنویت سپاه بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه است که ماموریت آن در عرصه‌های اعتقادی، سیاسی، مکتبی و معنوی حادث شود و نگذارد سپاه از روند معنوی خود خارج شود.

وی گفت: حوزه نمایندگی دارای دو معاونت عقیدتی_سیاسی و معاونت سیاسی است که معاونت عقیدتی سیاسی در امر اعتقادات، اخلاقیات و احکام فعالیت دارد و معاونت سیاسی در ارتقای بصیرت و بینش سیاسی در مجموعه سپاه و بسیج و خانواده آنان فعالیت می‌کند.

علیی با بیان اینکه سالگرد شهادت استاد شهید «مطهری» همان طور که در آموزش و پرورش به عنوان هفته معلم نامیده شده در سپاه به نام هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است، گفت: فعالیت‌های عقیدتی سیاسی منحصر به این هفته نیست و این هفته به عنوان سمبل فعالیت‌های عقیدتی و سیاسی است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال در طول سال، شب قدر را به عنوان یک سمبل عبادت قرار داده است، ابراز داشت: این نامگذاری‌ها و وجه تسمیه‌ها هم برگرفته از سیره خداوند متعال است و هفته عقیدتی سمبل فعالیت مکتبی در سپاه است و به عنوان حفظ شعائر این هفته گرامی داشته می‌شود و اندیشه‌های شهید مطهری نشر و ترویج داده می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه به تعبیر استاد رحیم ازغدی اگر تولید علم حوزه و دانشگاه را 20 سال روی هم بگذاریم تولید علم شهید مطهری بیشتر از آن است، عنوان کرد: کشور ما در بعد تسلیحات نظامی از اول انقلاب 100 درصد در تحریم بوده و در حال حاضر به درجه‌ای رسیده‌ایم که با موشک‌های بالستیک اهداف متحرک را در 2 هزار کیلومتری مورد هدف قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه این پیروزی‌ها حاصل حاکمیت معنویت در مجموعه بود، گفت: علت عدم موفقیت در اقتصاد علاوه بر عدم حاکمیت معنویت، نگاه لیبرالی است که باعث عقب افتادگی می‌شود.

علیی با بیان اینکه با نگاه به غرب و وارد کردن مدیر از خارج به جایی نمی‌رسیم، افزود: سپاه در همه عرصه‌ها از جمله امنیتی، نظامی و محرومیت‌زدایی حرف برای گفتن دارد و نقش بی‌بدیلی بازی می‌کند که نشأت گرفته از عنصر معنویت می‌شود.

* حاکمیت معنویت در سپاه برگ برنده آن است

وی با بیان اینکه اگر ما عنصر معنویت را از سپاه جدا کنیم سپاه هم به اداره دیگری تبدیل می‌شود، گفت: تنها نقطه تمایز سپاه با دیگر ادارات در معنویت آن است و حاکمیت معنویت در سپاه برگ برنده آن است و این وظیفه حوزه نمایندگی در سپاه است که مجری برنامه‌های معنوی در سپاه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه هر روز که می‌گذرد تاکید مقام معظم رهبری بر معنویت در سپاه بیشتر می‌شود، ابراز داشت: در آخرین دیدار حضوری مسئولین سپاه با مقام معظم رهبری فرمان ۸ ماده‌ای صادر شد که یکی از آنها حفظ معنویت در سپاه بود که باید بیشتر عملی شود تا سپاه از معنویت خود خارج نشود.

وی با اشاره به اینکه این موفقیت سپاه در محور مقاومت هم دیده می‌‌شود، عنوان کرد: مردم در روز شهادت سردار «سلیمانی» هم برای محور مقاومت و هم برای سپاه رفراندوم انجام دادند که نشان از معنویت و اخلاص فرد است.

علیی گفت: در همه مجموعه‌ها و ارکان این معنویت باید حاکم باشد و در وزارت صمت و جهاد کشاورزی ما باید بیشتر حاکم باشد و نباید فقط مختص سپاه باشد.

وی با بیان اینکه چرا واردات تخم‌ ماهی قزل آلا در انحصار دو نفر باشد و همچنین انحصارات در بحث مسکن و خودرو، گفت: در اسلام عدالت و مساوات مورد تاکید است و یکی از شاخصه‌های جامعه مهدوی مساوات است که با عدم اجرای آن ظهور اتفاق نمی‌افتد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان یکی از ماموریت‌های سپاه در راستای لبیک‌گویی به فرمان مقام معظم رهبری در بحث مواسات و کمک مومنانه و محرومیت‌زدایی است، گفت: خانه‌سازی برای افراد محروم ارزش است همه باید از عدالت اجتماعی برخوردار باشند که سپاه به این سمت حرکت کرده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات