استانداربوشهرگفت: در راستای پیشگیری از ورود ویروس کرونای جهش یافته هندی، تخلیه محموله لنج‌های تجاری در بنادر منوط به انجام تست کرونای خدمه شناور‌ها است.
کد خبر: ۹۳۳۶۸۴۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست ستاد مقابله با ویروس کرونا در استان بوشهر افزود: باتوجه به اینکه در کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیرو‌های هندی بسیاری فعالیت و رفت و آمد می‌کنند باید خدمه شناور‌های تجاری مراقب باشند به این ویروس مبتلا نشوند.
وی بیان کرد: باید تمام راهکار‌های لازم برای جلوگیری و پیشگیری از ورود ویروس جهش یافته جدید کرونا با عنوان ویروس هندی به استان بوشهر به کار گرفته شود.
استاندار بوشهر اضافه کرد: افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا، بستری‌ها و فوتی‌ها به دلیل سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی با اشاره به برخی دورهمی‌ها در منطقه گورکات شهرستان تنگستان ادامه داد: خانه باغ‌ها در گورکات تنگستان مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند و در صورت برپایی هرگونه دورهمی و تجمع، بدون وقفه پلمب و با خاطیان برخورد قضایی می‌شود.
گراوند گفت: رعایت حضور یک سوم کارکنان در دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ضروری است و اگر اداره‌ای این مصوبه را رعایت نکند تعطیل و پلمب می‌شود.
رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: کنترل تردد خودرو‌ها در محور‌های ورودی استان بوشهر باید با جدیت انجام شود و کارکنان دستگاه‌های اجرایی که در خارج از مرکز شهرستان سکونت دارند و باید بین دو منطقه تردد کنند، ورود آن‌ها به محل کار خود ممنوع است.
وی افزود: کسبه و اصناف بیشترین صدمه و خسارت را در ۱۴ ماه گذشته دیده‌اند در همین راستا برای حمایت از بخش اقتصاد، هفته آینده در حوزه کسب وکار و برنامه‌های اقتصادی طرح مهمی در هیات دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب می‌شود.
استاندار بوشهر افزود: اکنون وضعیت بستری بیماران در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر ثابت است و باید زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته شود تا شاهد افزایش مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها نباشیم.
انتهای پیام/
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
پر بیننده ها