معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان:

پاسداران و بسیجیان تا پایان کرونا در کنار مردم خواهند بود

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان گفت: پاسداران و بسیجیان تا پایان کرونا در کنار مردم خواهند بود.
کد خبر: ۹۳۳۷۴۴۲
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛سرهنگ علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه سمنان و فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سمنان گفت: با شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی و بسیجی از قشرهای مختلف بسیج استان سمنان به سرعت وارد میدان شدند و به کمک بیمارستان ها، مراکز درمانی و کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی شتافتند.

وی بیان کرد: تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهیه آب میوه تازه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع بین مراکز درمانی و بیمارستانی، مشارکت در بحث غسل و کفن و دفن متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، تهیه لباس های مخصوص کادر درمان نظیر گان و دستکش و دیگر موارد از جمله اقدامات جهادگونه ای است که سپاه و بسیج استان سمنان با شیوع ویروس کرونا به انجام آنها مبادرت ورزید و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.
معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در مورد اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان سمنان از اواخر آبان ماه سال 99 آغاز شد.

سرهنگ خالقیان با بیان اینکه کاهش آمار مرگ و میر و بستری های ناشی از ابتلا به کرونا از آثار و برکات اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سمنان است بیان داشت: قبل از اجرای این طرح تعداد بستری های ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بسیار زیاد بود و روزانه حدود 500 نفر فوتی ثبت می شد اما با اجرای این طرح آمار مرگ و میر و بستری ها بسیار کاهش یافت.

وی بیان کرد: پنج هزار نفر از بسیجیان استان سمنان در گام نخست در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شدند که با این اقدام و استفاده از این ظرفیت بسیار خوب به میزان 90 درصد از آمار بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان کاهش یافت.

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با اشاره به ایجاد چهار نقاهتگاه ویژه بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان اظهار داشت: تیم های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در استان سمنان در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان تشکیل شد.

سرهنگ خالقیان ادامه داد: 220 تیم نظارتی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح اصناف، 165 تیم مراقبتی و 600 تیم حمایتی برای توزیع بسته های معیشتی در استان سمنان تشکیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار