خبرهای داغ:
همت ابادی معاون برنامه ریزی دادگستری استان قزوین گفت: طی شش ماهه پایانی سال گذشته، ۵ هزار و ۶۰۰ پرونده در دادگاهای استان قزوین رسیدگی شد.
کد خبر: ۹۳۳۷۵۴۳
|
۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

معاون برنامه ریزی ، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین در گفتگو با روابط عمومی از اجرای طرح حذف فیزیکی پرونده در شعب دادگستری خبر داد و گفت: از مهر ماه سال 99 این طرح به مرجله اجرا رسید و در برخی موضوعات و عناوین از قبیل طلاق توافقی، تامین دلیل، حصر وراثت و غیره کلیه اقدامات لازم بدون وجود فیزیک پرونده انجام و با استفاده از بستر الکترونیکی موجود این پرونده ها نیز به صورت الکترونیکی در شعبات مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته اند.
عمران تقوی همت آبادی افزود: از آغاز اجرای طرح تا پایان سال 99 که شش ماه بوده است 5607 پرونده با حذف کامل فیزیک و اوراق، رسیدگی شده اند.
این مقام قضایی تصریح نمود: در راستای اجرای سیاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دستگاه قضایی هوشمند این طرح علاوه بر تسریع در رسیدگی قضایی، کاهش اطاله دادرسی و رفع کامل احتمال مفقود شدن اوراق قضایی در کاهش هزینه های رسیدگی بسیار موثر می باشد.
وی افزود: در حال حاضر در شعب خانواده، جزایی، برخی حقوقی و شورای حل اختلاف این اقدام صورت گرفته که از ابتدای هفته آینده کلیه شعب استان مجهز به امکانات ایجاد پرونده الکترونیک و به تبع آن حذف فیزیکی پرونده ها می گردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها