امیر سرتیپ رحیم زاده، در سال‌های جنگ تحمیلی و پس از آن مسئولیت‌های حساس و متعددی را به عهده داشته است.
کد خبر: ۹۳۳۷۸۲۹
|
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸

یک اردبیلی فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) شد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  امیر سرتیپ قادر رحیم زاده در سال ۱۳۴۱ در شهرستان اردبیل چشم به جهان گشود و در سال ۱۳۵۹ با اخذ مدرک دیپلم، همزمان با شروع جنگ تحمیلی وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد.

وی در سال ۱۳۶۲ با درجه ستوان دومی، در رسته توپخانه فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۶۴ جهت طی دوره پدافند هوایی به انگلستان اعزام و پس از بازگشت به کشور به عنوان استاد در مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش مشغول به خدمت شد.

امیر سرتیپ رحیم زاده در سال‌های آخر دفاع مقدس با انتقال به نیروی هوایی ارتش به عنوان افسر عملیات و فرمانده یگان پدافند هوایی در جنگ حضور داشت و پس از احراز مسئولیت‌های فرماندهی آتشبار و فرماندهی گردان، در سال ۱۳۷۸ با دریافت درجه سرهنگی، مسئولیت فرماندهی گروه پدافند هوایی امیدیه را عهده دار گردید و پس از ۱۴ سال خدمت در خوزستان در سال ۱۳۸۰ به فرماندهی گروه پدافند هوایی تهران منصوب گردید.



وی پس از ۴ سال فرماندهی گروه پدافند هوایی تهران در سال ۱۳۸۴ به فرماندهی پدافند هوایی نهاجا انتخاب و در اواخر سال ۱۳۸۵ با انتقال به ستاد ارتش به عنوان جانشین معاونت طرح، برنامه و بودجه ارتش و سپس در سال ۱۳۹۰ به عنوان معاون طرح، برنامه و بودجه ارتش منصوب و بیش از ۷ سال مسئولیت این معاونت را بر عهده داشت.

وی در سال ۱۳۹۷ به مدت یک سال در سمت دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل ارتش مشغول خدمت گردیده و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ نیز برابر فرمان فرماندهی معظم کل قوا در سمت جانشینی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء کشور منصوب گردید.

امیر سرتیپ رحیم زاده، در سال‌های جنگ تحمیلی و پس از آن مسئولیت‌های حساس و متعددی از جمله، فرماندهی گروه‌های پدافند هوایی در مناطق حساس، فرماندهی پدافند هوایی نیروی هوایی ارتش و معاونت طرح، برنامه و بودجه ارتش جمهوری اسلامی ایران، جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء کشور را به عهده داشته است.

ارسال نظرات